شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#قیمت طلا#بیت کوین
بازار ارزهای دیجتالی در اول راه هستند

پیش بینی قیمت بیت کوین پس از 64 هزار دلار/ قیمت طلا پشت دژ آهنی

کدخبر: 405727
اقتصادنیوز : کارشناسان معتقدند با عرضه سهام یک صرافی ارز دیجیتالی، تازه آغاز راه برای حضور این ارزها در بازارهای سنتی جهانی است.

براساس گزارش اقتصادنیوز، طلا به قیمت هزار و ۷۳۶ دلار رسید و قیمت بیت کوین نیز به ۶۱ هزار رسید.

در روزی که گذشت، عرضه اولیه سهام صرافی کوین بیس در بازار وال استریت برای نخستین بار  یک گام بزرگ به جلو برای همه دارایی های دیجیتال است.

بزرگترین صرافی رمزنگاری آمریکاCoinbase Inc. اکنون در بازارنزدک  تحت عنوان "COIN" عرضه می شود.

اوایل بعد از ظهر روز چهارشنبه قیمت سهام با 381 دلار گشایش شد که ارزش این شرکت را 99.6 میلیارد دلار رساند. به سرعت پس از افتتاح ، سهام به 405.05 دلار صعود کرد و سپس به 369 دلار سقوط کرد.

کوین بیس در سال 2012 تاسیس شد و هم اکنون 56 میلیون کاربر در سراسر جهان دارد. برآورد می شود 223 میلیارد دلار دارایی در بستر معاملات خود داشته باشد که بیش از 11٪ از سهام دارایی های رمزنگاری در کل جهان است.

بیت کوین

تازه اول راه

کارشناسان معتقدند با عرضه سهام یک صرافی ارز دیجیتالی، تازه آغاز راه برای حضور این ارزها در بازارهای سنتی جهانی است. به نظر می رسد با این اتفاق سرمایه گذاران سنتی نیز ارزهای رمزنگاری شده را بتوانند به رسمیت بشناسند و همین موجب پیش بینی افزایش قیمت در بازارهای ارز دیجیتالی به خصوص بیت کوین شده است.

بیت کوین امروز به 64هزار دلار رسید که رکورد جدیدی برای بزرگترین ارز رمزنگاری شده در جهان است.

جاستین هارتزمن ، مدیر عامل CoinSmart ، یک صرافی رمزنگاری مستقر در کانادا ، گفت که این افرایش قیمت فقط آغاز کار است ، و پیش بینی می شود بیت کوین به ۴۰۰ هزار دلار برسد.

او افزود:« ما خیلی سریع وارد این بازار شدیم، آنچه اکنون شاهد هستیم از سال 2017 ، 2018 متفاوت است. در حال حاضر می بینیم بسیاری از موسسات بزرگ وارد این کار شدند.»

کاهش قیمت طلا

معاملات آتی طلا در روز چهارشنبه با ضرر روبرو شد ، ضمن اینکه قدرت در بازده خزانه داری ایالات متحده به قیمت طلا فشار آورد تا  آنچه را که در معاملات قبلی  به دست آورد ، از دست بدهد. قیمت ها واکنش کمی به اظهارات جروم پاول ، رئیس فدرال رزرو در مورد باشگاه اقتصادی واشنگتن نشان داد. پاول گفت که بانک فدرال قبل از هرگونه افزایش نرخ بهره ، خرید دارایی ها را به خوبی کاهش می دهد ، اما هیچ تاریخی برای تغییر سیاست ها ارائه نداد. پس از اعلام شتاب متوسط در اقتصاد Fed Beige Book(خلاصه تفسیر شرایط اقتصادی فعلی ، گزارشی است که هر سال هشت بار توسط هیئت فدرال آمریکا منتشر می شود. این گزارش پیش از جلسات کمیته بازار آزاد فدرال منتشر شده است.) قیمت طلا سپس در معاملات الکترونیکی پایین آمد. هر اونس طلای ژوئن (تیر) پس از از دست دادن 11.30 دلار با قیمت 1،734.60 دلار معامله شد.

اد موی ، استراتژیست ارشد بازار در والوروم ، اعلام کرد حتی اگر قیمت های طلا هنوز به زیر 1750 دلار در هر اونس معامله می شود ، قیمت واقعی طلا چند صد دلار بالاتر است. 1750 دلار دژ محکمی برای پیش روی طلا شده است و هر گاه قیمت طلا به این سطح نزدیک می شود بار دیگر عقب می نشیند.

طلا

پس از آنکه پاول اظهار داشت که بیکاری می تواند بدون تحریک تورم پایین بیاید ، نرخ دلار کاهش یافت. پاول حرف جدیدی نزده اما فقط این فرضیه را تأیید کرده که آنها هیچ جایی نزدیک به بحث در مورد افزایش نرخ بهره نیستند و این باعث می شود وال استریت سرانجام پیش بینی های خود برای افزایش نرخ را تا سال 2023 عقب بیاندازد. در حال حاضر شاخص دلار با کاهش حدود ۰.۲ درصد به ارزش ۹۱.۶۷ واحد رسید.