فلز گرانبهای داخلی بیش از یک درصد افزایش یافت

سکه بر قله بازدهی ۲۵ فروردین + جدول قیمت

کدخبر: ۴۰۵۶۹۴
اقتصادنیوز: پس از اینکه در روز سه شنبه، بازار سهام بر قله بازدهی بازارها نشست، امروز 25 فروردین 1400 نوبت به معامله گران سکه رسید که فلز گران بهای داخلی را به صدر جدول بازدهی ببرند.
سکه بر قله بازدهی ۲۵ فروردین + جدول قیمت

به گزارش اقتصادنیوز در پنجمین روز هفته، سکه امامی فاصله معناداری از محدوده ۱۰ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان پیدا کرد و خود را به عدد ۱۰ میلیون و ۵۶۵ هزار تومان رساند. این عدد 1.2 درصد بیشتر از قیمت بسته شده روز چهارم هفته بود و باعث شد که سکه امامی بر قله بازدهی ۲۵ فروردین ماه بیاستد. در این روز، گرم طلای ۱۸عیار جایگاه دوم را به خود اختصاص داد و با رشد ۶ دهم درصدی خود را به محدوده یک میلیون و ۴۰ هزار تومانی نزدیک کرد. سهم دلار تنها افزایش ۲ دهم درصدی و رفتن به محدوده ۲۴ هزار و ۹۰۰ تومانی بود. شاخص کل بورس نیز پس از افزایش ۵/۱ درصدی روز سه شنبه، در روز چهارشنبه به افت یک دهم درصدی اکتفا کرد و هفته را کاهشی به پایان رساند. نااطمینانی هم چنان در فضای بازار سهام وجود دارد و نقدینگی تمایلی نشان نمی دهد که با ریسک پذیری زیادی وارد این بازار شود.

چرا سکه بیشتر از دلار رشد کرد؟

به گفته فعالان، یکی از مهم ترین دلایل رشد قیمت سکه،‌ واکنش به افزایش غنی سازی ایران به محدوده ۶۰ درصدی بود. سکه بازان این ریسک را در نظر گرفتند که این تصمیم ممکن است موجب شود که در مذاکرات وین خللی وارد شود و روند لغو تحریم ها را کمی طولانی تر کند. با این حال، آن ها نسبت به این موضوع مطمپن نبودند و با احتیاط در موقعیت خرید قرار گرفتند. عده ای نیز باور داشتند سکه به افزایش غنی سازی واکنش نشان نداده است و تنها بازیگران فنی زیر محدوده ۱۰ میلیون و ۵۰۰ هزار تومانی خریدار شده اند. در این میان، بیشتر معامله گران روی این موضوع توافق داشتند که دلیل رشد بیشتر سکه نسبت به دلار، مداخله بازارساز بوده است. از نگاه آن ها عرضه ارز توسط بازارساز مانع از آن شد که دلار به کانال ۲۵ هزار تومانی بود. امروز نرخ دلار در بازار متشکل ارزی نیز در اواخر کانال ۲۳هزار تومانی بود و صرافی های بانکی نیز تنها قیمت دلار را ۹۰ تومان بالا بردند. بازارساز سعی داشت که اجازه ندهد قیمت دلار وارد کانال ۲۵ هزار تومانی شود و از این طریق زمینه ساز افزایش انتظارات صعودی شود.

 

  • بازدهی بازارها 25 فروردین 1400
  • بازدهی بازارها 25 فروردین 1400
  • بازدهی بازارها 25 فروردین 1400
  • بازدهی بازارها 25 فروردین 1400
  • بازدهی بازارها 25 فروردین 1400
اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید