بازار ارزهای دیجیتالی در روز سه شنبه 23 فروردین

علت جهش همزمان بیت کوین و اتریوم

کدخبر: ۴۰۵۳۴۱
اقتصادنیوز: محبوب‌ترین ارزهای دیجیتال رکورد قیمتی خود را شکستند. بیت کوین مرز 63 هزار دلار را پشت سر گذاشت و اتریوم نیز قله 2 هزار و 222 دلاری را فتح کرد. اما احتمالا روند قیمتی بعد از این رشد به خاطر افرادی که قصد خارج کردن سرمایه خود را دارند معکوس می‌شود.
علت جهش همزمان بیت کوین و اتریوم

به گزارش اقتصادنیوز ،بیت کوین رکورد قیمتی خود را شکست و مرز 63 هزار دلار را برای اولین بار پشت سرگذاشت. بیشترین قیمت بیت کوین در 24 ساعت گذشته 63 هزار و 86 دلار بوده که تا به حال سابقه نداشته است.

رقیب بیت کوین، یعنی اتریوم نیز دیروز رکورد قیمتی جدیدی را به ثبت رساند و تا 2 هزار و 222 دلار بالا رفت. رشد 3 درصدی بیت کوین تنها در عرض دو ساعت اتفاق افتاد و سرمایه بازار این ارز دیجیتال را به یک تریلیون 170 میلیارد دلار افزایش داد.

در طول یک هفته گذشته قیمت بیت کوین در حدود 7 درصد و قیمت اتریوم در حدود 5.5 درصد رشد داشت. بیشترین رشد قیمتی 24 ساعت گذشته به BTCST وXRP مربوط می‌شود که به ترتیب 34 درصد و 20 درصد رشد قیمتی را تجربه کردند.

رشد‌های کوتاه مدت این ارزهای دیجیتال می‌تواند تحت تاثیر وقایع روز مانند موفقیت‌هایXRP در دادگاه اتفاق افتاده باشد، اما روند کلی صعودی این ارزها به استقبال افراد و شرکت‌های بزرگی چون تسلا و مستر کارت از این ارزهای دیجیتال باز می‌گردد.

عده‌ای از کارشناسان معتقدند که تعداد سرمایه‌گذارانی که به بازدهی‌های بزرگ ارزهای دیجیتال در مدت زمان کم علاقه‌مند می‌شوند، روز به روز در حال افزایش است و این امر رشد قیمت ارزهای دیجیتال را موجب می‌شود، اما در بین این افراد همیشه عده‌ای وجود دارند که بعد از کسب سود قصد خارج کردن سرمایه سود خود از بازار را دارند و بر این اساس پس از رشد سریع باید انتظار کاهش قیمت را داشت.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید