بورس مثبت شد، سکه و دلار منفی

اتفاق انتظاری جدید در بازارها؟ + جدول

کدخبر: ۴۰۵۳۹۸
اقتصادنیوز: امروز 24 فروردین 1400 اتفاق تازه ای در بازارهای داخلی رخ داد. در بازار سهام، شاخص کل بورس پس از مدت ها نوسان در دامنه منفی، تقویت شد و در بازار ارز و سکه، دلار و فلز گران بهای داخلی از سطوح روانی عقب نشینی کردند.
اتفاق انتظاری جدید در بازارها؟ + جدول

به گزارش اقتصادنیوز روز سه شنبه، دلار از مرز ۲۵ هزار تومانی پایین رفت و به محدوده ۲۴ هزار و ۸۰۰ تومانی قدم گذاشت. افت دلار موجب شد که سکه امامی نیز سطح ۱۰ میلیون و ۵۰۰ هزار تومانی را از دست بدهد و وارد دامنه ۱۰ میلیون و ۴۰۰ هزار تومانی شود. طلای ۱۸ عیار نیز روز سه شنبه ۸ دهم درصد از ارزش خود را از دست داد و وارد محدوده  یک میلیون و ۳۰ هزار تومانی شد. سکه نیز به همین اندازه در روز چهارم هفته افت قیمت را به ثبت رساند. سهم دلار نیز افت ۶ دهم درصدی بود. در چنین روزی، شاخص کل بورس با افزایش 1.5 درصدی توانست در صدر جدول بازدهی بازارها قرار بگیرد. تغییر جهت بازارها در روز سه شنبه از نگاه برخی فعالان به معنای ایجاد جو انتظاری جدید میان معامله گران بود. باید دید طی روزهای آتی، بازار سهام باز هم تقویت خواهد شد و دلار و سکه جهت کاهشی را ادامه خواهند داد یا اینکه شاخص کل بورس به روند منفی بازخواهد گشت و سکه و دلار نیز بیشتر در جهت مثبت حرکت خواهند کرد. افزایش درصد غنی سازی ممکن است منجر به جو هیجانی در بازار ارز شود.

دلیل مهم افت دلار

به نظر می رسد، یکی از مهم ترین دلایل افت قیمت دلار در روز سه شنبه، افزایش میزان عرضه در بازار بود. اقتصاد نیوز امروز صبح گزارش داد که سطح عرضه ارز در بازار متشکل ارز بالا رفته است و این عامل می تواند سمت عرضه ارز در روز جاری را تقویت کند. صحبت های فعالان نیز نشان می داد که معامله گران از تقویت سمت عرضه ارز هراس داشتند. همین عامل موجب شد که آن ها از ابتدای روز تمایل بیشتری به فروش از خود نشان بدهند. البته عده ای نیز عنوان می کردند که فروش های ارزی از معاملات پشت خطی روز دوشنبه کلید زده شد و اثر خود را در ابتدای روز سه  شنبه گذاشت. در مورد بازار سکه، جدا از افت قیمت دلار، ضعف اونس طلا نیز در بازار فلز گران بهای داخلی بود.

 

  • بازدهی بازارها 24 فروردین 1400
  • بازدهی بازارها 24 فروردین 1400
  • بازدهی بازارها 24 فروردین 1400
  • بازدهی بازارها 24 فروردین 1400
  • بازدهی بازارها 24 فروردین 1400
اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس سایر رسانه ها
    کارگزاری مفید