رشد 24 درصدی ارزش صف های خرید +اینفو

افت مازاد عرضه در بورس/کاهش خروج پول حقیقی

کدخبر: ۴۰۵۰۵۸
در روز دو‌‌شنبه ارزش خالص تغییر مالکیت حقیقی به حقوقی کل بازار سهام 333 میلیارد تومان بود که نسبت به روز گذشته کاهش 31 درصدی داشته است.

به گزارش اقتصادنیوز ، در معاملات امروز بورس تهران شاخص کل با افت 4 هزار و 857 واحدی به رقم یک میلیون و 226 هزار و 18 واحد رسید. 

شاخص هم وزن نیز 673 واحد پایین آمد و در سطح 434 هزار و 697 واحدی ایستاد. اما شاخص کل فرابوس 24 واحد رشد کرد و به رقم 17 هزار و 796 واحد رسید.

سهم‌های تاثیرگذار 

امروز «فارس»، «فملی» و «شپنا» نمادهای بزرگ بازار بودند که بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص داشتند. در جدول پرتراکنش‌ترین نمادهای بورس برکت صدرنشین است و خودرو و شستا در رتبه‌های بعدی هستند. در فرابورس نیز پیزد، شگویا و آریا پرتراکنش‌‌ترین نمادها هستند. 

کاهش خروج پول حقیقی 

در روز دو‌‌شنبه ارزش خالص تغییر مالکیت حقیقی به حقوقی کل بازار سهام 333 میلیارد تومان بود که نسبت به روز گذشته کاهش 31 درصدی داشته است. در معاملات امروز بیشترین خروج پول حقیقی را سهام برکت (داروسازی برکت) داشت که ارزش تغییر مالکیت حقیقی به حقوقی آن 52 میلیارد تومان بود. پس از برکت، وتجارت (بانک تجارت) و شپنا (شرکت پالایش نفت اصفهان) بیشترین خروج پول حقیقی را داشتند.

بورس

رشد ارزش معاملات سهام

امروز ارزش معاملات کل بازار سهام به رقم 43 هزار و 698 میلیارد تومان رسید که نسبت به روز ‌‌یکشنبه بیش از هزار درصد افزایش یافته که علت آن افزایش معاملات اوراق مشارکت است که ارزش آن حدود 40 هزار میلیارد تومان بود. ارزش معاملات خرد نیز با افزایش 43 درصدی نسبت به روز گذشته به رقم 2 هزار و 822 میلیارد تومان رسید.

در اکوایران ببینید:حمایت ۲۴ هزار میلیارد تومانی از بورس

افزایش ارزش صف‌های خرید

در پایان معاملات امروز ارزش صف‌های خرید نسبت به روز گذشته 24 درصد افزایش یافت و در رقم 81 میلیارد تومان ایستاد. ارزش صف‌های فروش نیز 13 درصد کاهش یافت و 3 هزار و 538 میلیارد تومان شد.

امروز شرکت پگاه گیلان (با نماد معاملاتی غگیلا) با صف‌ خرید 48 میلیارد تومانی در صدر جدول تقاضای بازار قرار گرفت. پس از غگیلا، شصدف (صنعتی دوده فام) و فنورد (نورد و قطعات فولادی) بیشترین صف خرید را داشتند.  

بیشترین صف فروش نیز به خساپا (خودروسازی سایپا) تعلق داشت که در پایان معاملات صف فروش 75 میلیارد تومانی داشت. پس از خساپا، سنیر (سیمان سفید نی ریز) و سمگا (سرمایه گذاری میراث فرهنگی) بیشترین صف فروش را داشتند.

نقشه بورس بر مبنای ارزش معاملات

بورس

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • نیم قرن با اقتصاد ایران؛ ۲۹ اسفند

      اقتصادنیوز: «نیم قرن با اقتصاد ایران» به سال چهارم رسید. ما در این بخش‌ تلاش می‌کنیم روندهای اقتصاد ایران و جهان را…

    کارگزاری مفید