دلار همچنان رقیب جدی طلا؛

افزایش قیمت بیت کوین به بالای 61 هزار دلار

کدخبر: ۴۰۵۰۶۲
قیمت بیت کوین با ثبت رشد 2.5 درصدی در عرض 4 ساعت و 30 دقیقه بالای 61 هزار دلار قرار گرفت. این در حالی است که طلای جهانی هفته جدید را با روند نزولی آغاز کرده و همچنان از شاخص دلار علامت می‌گیرد.
افزایش قیمت بیت کوین به بالای 61 هزار دلار

به گزارش اقتصادنیوز، قیمت بیت کوین باز هم افزایش یافت و در شروع معاملات امروز از مرز 61 هزار دلار عبور کرد. بیشترین قیمت بیت کوین در 24 ساعت گذشته 61 هزار و 219 دلار و کمترین قیمت آن 59 هزار و 230 دلار ثبت شده است.

بیت کوین در عرض 4 ساعت و 30 دقیقه در حدود 2.5 درصد رشد کرد، اما همچنان BTCB بیشترین قیمت را در بین ارزهای دیجیتال دارد. حجم مبادلات بیت کوین در 24 ساعت گذشته 47 میلیارد دلار بوده و رتبه دوم را به خود اختصاص داده است.

بیشترین حجم مبادلات در 24 ساعت گذشته مربوط به تتیر می‌باشد که نزدیک به یک تریلیون دلار ثبت شده است. اما همچنان بیت کوین بیشترین سرمایه در بازار ارزهای دیجیتال را به خود اختصاص داده و سرمایه 1 تریلیون و 135 دلار بازار بیت کوین 4.5 برابر اتر که در رتبه دوم قرار دارد است.

در اکوایران ببینید:افت طلای جهانی در روز صعود بیت کوین

یک کمدین بیت کوین را صعودی کرد؟

همیشه در جهش های قیمت بیت کوین از یک نفر اسم برده می شود. در سنوات قبل به ایلان ماسک و توئیت های حمایتی او اشاره می شد این بار ظاهرا یک کمدین پا جای پای ایلان ماسک گذاشته استوبرخی سایت های خبری اعتقاد دارند: یکی از دلایل مرز شکنی مجدد قیمت بیت کوین  برنامه خبری ساعت 10 بی بی سی است. این برنامه کمدین و بازیگر انگلیسی، راب برایدن را که به ثروت زیاد خود شهره است  دعوت کرد تا برای مردم توضیح دهد که چگونه این همه ثروت اندوخته است. راب برایدن به بی‌پرده صحبت کردن مشهور است. وی در پاسخ خبرنگار، از مردم خواست تا قبل از این که بانکهای  بزرگ مثل اچ اس بی سی امکان این مبادلات را از بین ببرد، از فرصت سرمایه‌گذاری که ارزهای دیجیتال  استفاده کنند. بانک اچ اس بی سی تماس گرفت تا برنامه زنده تلویزیونی را قطع کنند، اما راب برایدن حرف‌های خود را زده بود. عده‌ای این رویداد را در جهش قیمت بیت کوین موثر می‌دانند.

 
 

بیت کوین

طلای جهانی کاهشی شد

قیمت طلا در بازارهای جهانی که در آخرین روز هفته گذشته کار خود را با قیمت 1744.2 به پایان رسانده بود، معاملات هفته جدید را با روند کاهشی آغاز کرد. قیمت فلز زرد رنگ تا حوالی 1735 دلار پایین آمد، دوباره بالا رفت و در حوالی 1740 دلار نوسان می‌کند.

در اکوایران ببینید:دلار تا انتخابات کاهشی خواهد بود ؟

همبستگی منفی بین تغییرات قیمت طلای جهانی و شاخص دلار باز هم مشاهده شد. شاخص دلار در نخستین روز معاملات تغییراتی مثبت را به ثبت رساند و احتمالا مهم‌ترین رقیب طلا همچنان شاخص دلار است.

عده‌ای اظهارات رئیس فدرال رزرو در شب یکشنبه را نیز در شروع نزولی طلا موثر می‌دانند. جرم پائول شب گذشته در مصاحبه‌ای 60 دقیقه‌ای عنوان کرد که قصد بازگشت به روزهای تاریک تورم را ندارد.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید