پیش بینی روند بازار فلز گران‌بها در روز دوشنبه 23 فروردین

برگشت قیمت سکه از مرز خطرناک

کدخبر: ۴۰۴۹۸۶
اقتصاد نیوز: قیمت سکه از مرز خطرناک دور شد اما از محدوده حساس خارج نشده است. محدوده که می‌تواند منطقه برمودای بازار سکه باشد.
برگشت قیمت سکه از مرز خطرناک

به گزارش اقتصاد نیوز، در قدیم یک منطقه دریایی به‌عنوان مرکزی معرفی می‌شد که به دلیل ناهنجاری‌های مغناطیسی هواپیماها و کشتی‌هایی که از این منطقه رد می‌شدند را به پایین می‌کشد. از این منطقه به‌عنوان مثلث برمودا یاد می‌شد. اطلاعات بعدی نشان داد بسیاری از حوادث ادعایی در این منطقه از سوی نویسندگان تزئین شده است. اما در ادبیات عمومی منطقه‌ای که می‌تواند موجب سقوط شود به‌عنوان منطقه برمودا معرفی می‌شود.

منطقه برمودای قیمت سکه

از دید تحلیل گران فنی، مادامی‌که قیمت سکه زیر مرز 10 میلیون و 500 هزار باشد هنوز در محدوده نزولی قرار دارد اگر به محدوده 10 میلیون و 350 هزار وارد شود سرعت نزول بیشتری می‌شود و اگر محدوده 10 میلیون و 170 هزار تومان را از دست بدهد می‌تواند به کانال 9 میلیون تومانی سقوط کند. از دید تحلیل گران حضور قیمت سکه در این محدوده با ریسک ریزش همراه است و مهم‌ترین دروازه مقاومت برای خروج از آن قیمت 10 میلیون و 500 هزار تومان است.

پیش‌بینی قیمت سکه در روز دوشنبه

قیمت سکه در ساعات انتهایی روز یک‌شنبه توانست خط ۱۰ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان را بار دیگر به دست بیاورد. ظهر یک‌شنبه قیمت وارد کانال ۱۰ میلیون و ۳۵۰ هزار تومان شده بود، عاملی که موجب شد شماری از معامله گران تصور کنند فلز گران‌بهای داخلی به‌سوی کف ۹ میلیون و ۴۰۰ هزارتومانی حرکت می‌کند. بااین‌حال، روند بازار از ساعات پایانی روز تغییر کرد. به نظر می‌رسد خروج دلار از مسیر کاهشی موجب شد که سکه بازان جسارت خرید را به دست آورند. بااین‌حال،‌‌‌سکه برای اینکه اطمینان حاصل کند که از مسیر کاهشی خارج‌شده است، نیاز دارد که از محدوده ۱۰ میلیون و ۵۰۰ هزارتومانی نیز عبور کند. سکه از منطقه خطر سقوط به‌طور موقت در معاملات پشت خطی گریخت ولی افت دوباره دلار می‌تواند فلز گران‌بهای داخلی را تحت‌فشار دوباره قرار دهد. نزولی استارت زدن اونس نیز در ابتدای کار بازارهای جهانی خبر خوبی برای طرفداران افزایش قیمت سکه نبود.

حباب سکه در معرض صفر شدن

روز یک‌شنبه حباب قیمت سکه به زیر ۲۰۰ هزار تومان رسید و ارزش ذاتی و بازاری سکه بازهم به یکدیگر نزدیک‌تر شدند. در دومین روز هفته ارزش ذاتی سکه به ۱۰ میلیون و ۱۶۸هزار تومان رسید که فاصله ۱۸۶ هزارتومانی باقیمت بازار داشت. قرار گرفتن حباب در محدوده ۸/۱ درصدی نشان می‌دهد که تقاضای غیرواقعی در حال خروج از بازار است. عده‌ای از فعالان نیز عنوان می‌کنند به‌طور طبیعی با نزدیک شدن به ماه رمضان خریدهای سکه و طلا کاهش پیدا کند و به همین دلیل، برخی از معامله گران، فروش‌های خود را جلو انداخته باشند. بااین‌حال، نمی‌توان انکار کرد که عامل اصلی نزولی شدن سکه انتظاراتی است که در مورد احتمال افت قیمت دلار وجود دارد.

 

 

 

 

 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • نیم قرن با اقتصاد ایران؛ ۲۹ اسفند

      اقتصادنیوز: «نیم قرن با اقتصاد ایران» به سال چهارم رسید. ما در این بخش‌ تلاش می‌کنیم روندهای اقتصاد ایران و جهان را…

    کارگزاری مفید