روند معاملات بازار متشکل بررسی شد

افزایش عرضه دلار و یورو در ابتدای هفته + جدول

کدخبر: ۴۰۴۶۲۷
اقتصادنیوز: در اولین روز هفته آخر فروردین 1400 عرضه دلار در بازار عمده فروشی بیش از متوسط هفته پیش بود.
افزایش عرضه دلار و یورو در ابتدای هفته + جدول

به گزارش اقتصادنیوز ، قیمت دلار و یورو در بازار متشکل ارزی که مرکز عمده فروشی ارز در قالب اسکناس به حساب می‌آید روند کاهشی داشت. این در حالی است که در همین روز حجم معاملات افزایشی بود. نزولی بودن جهت قیمت در کنار صعودی بودن حجم معاملات در هفته گذشته نیز به چشم می خورد.

قیمت دلار در بازار 21 فروردین

در بازار ارز متشکل در پایان کار دو نرخ اعلام می شود. نرخ انتهایی که به آخرین معامله بازار اختصاص دارد و نرخ میانگین دلار که متوسط قیمت در طول روز را پوشش می دهد.

نرخ انتهایی دلار:آمارهای منتشر شده در بازار متشکل نشان می دهد قیمت دلار در پایان بازار امروز 24 هزار و 21 تومان بسته شده است. این قیمت در مقایسه با آخرین قیمت روز کاری در هفته گذشته 26 تومان بوده است.

نرخ متوسط دلار:در کنار قیمت انتهایی، متوسط قیمت دلار در بازار متشکل نیز کاهشی بوده است.

نرخ متوسط دلار در بازار ارز متشکل روز شنبه ، 24 هزار و 80 تومان بسته شد.

کاهش نرخ متوسط دلار با افزایش دو برابری حجم مبادلات از پنج‌شنبه به شنبه همراه بود. حجم مبادلات روز شنبه در حدود 4 میلیون و 419 هزار دلار بود. متوسط حجم مبادلات در هفته گذشته برای دلار در حدود 3 میلیون و 393 هزار گزارش شده است،در شنبه هفته گذشته نیز حجم معاملات دلار کمتر از یک میلیون و 500 هزار دلار بوده است. بر این اساس حجم مبادلات در ابتدای هفته گذشته نسبت به روز کاری قبل، روز مشابه در هفته قبل و متوسط هفتگی افزایش قابل توجهی داشته است.

نرخ دلار در سامانه سنا:در کنار بازار متشکل، سامانه سنا قرار دارد که ارز خریداری شده از این بازار به صورت خرده فروشی معامله می شود. نرخ این بازار بیانگر متوسط فروش دلار در صرافی های مجاز است. در پایان روز کاری شنبه نرخ خرده فروشی دلار در سامانه سنا ، معادل 26 تومان بیش از نرخ پایانی بازار متشکل بیشتر بود. قیمت دلار سنا در روز 21 فروردین 24 هزار و 262 تومان برآورد شده است.

J2

قیمت یورو در 21 فروردین

قیمت یورو در انتهای روز: یورو در انتهای روز با قیمت 28 هزار و 100 تومان بسته شد که در مقایسه با قیمت روز 5 شنبه 167 تومان کمتر بود. در مجموع معاملات نیز متوسط قیمت یورو در بازار عمده فروشی 28 هزار و 242 تومان محاسبه شد که در مقایسه با قیمت روز 5 شنبه هفته گذشته 75 تومان کمتر بود.

متوسط قیمت یورو: متوسط نرخ یورو در هفته گذشته 28 هزار و 346 تومان بود، بر این اساس نرخ یورو نسبت به متوسط هفته گذشته نیز روند کاهشی را دنبال کرد.

نرخ یورو در سامانه سنا: قیمت یورو در سامانه سنا نیز 28 هزار و 381 تومان عنوان شدو بدین ترتیب در اولین روز هفته جاری یورو در بازار خرده فروشی حدود 169 تومان ارزانتر از روز 5 شنبه فروخته شذ.

حجم مبادلات یورو در بازار ارز متشکل نیز تقریبا 42 درصد افزایش یافت. متوسط حجم مبادلات در هفته گذشته برای یورو یک میلیون و 172 هزار بود که در روز شنبه به یک میلیون و 759 هزار رسید.

J1

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید