پیش بینی روند بازار ارز در آخر هفته

برگ بازی معامله گران دلار/ توصیه‌هایی درباره قیمت دلار

کدخبر: ۴۰۴۰۲۶
اقتصاد نیوز: با وجود رشد قیمت دلار در بازار نقدی اما در بازار پشت خطی قیمت دلار افت کرد.
 برگ بازی معامله گران دلار/ توصیه‌هایی درباره قیمت دلار

به گزارش اقتصادنیوز، قیمت دلار در معاملات پشت خطی روز چهارشنبه در مسیر نزولی قرار گرفت. در آخرین ساعات روز چهارشنبه اسکناس آمریکایی حتی زیر مرز ۲۵ هزار تومانی معامله شد. کاهشی ها تاکید دارند که بازار تحت تاثیر ادامه مذاکرات وین در روز جمعه است. در واقع بخشی از معامله گران خریدهای خود را به صورت محتاطانه متوقف کرده اند تا نتیجه مذاکرات مشخص شود. در مقابل عده دیگری باور دارند،‌ کاهش انتهای وقت روز چهارشنبه پشتوانه بنیادی ندارد. از نگاه آن حتی اخبار انتشار یافته از مذاکرات وین چندان مثبت نبوده است. برخی منابع گزارش داده اند که آمریکا در ازای آزادسازی بخشی از دارایی های بلوکه شده ایران خواستار توقف غنی سازی شده است.

دلار پشت خطی

اخبار ضد و نقیض روزهای اخیر موجب شده است که دلار رفت و برگشت های قیمتی زیادی را تجربه کند. با این حال، اسکناس آمریکایی هرگز نتوانسته است خود را بالای محدوده ۲۵ هزار و ۳۰۰ تومانی تثبیت کند و از آن سو در برابر افت به زیر محدوده ۲۴ هزار و ۵۰۰ تومانی مقاومت کرده است. شکست هر کدام از این محدوده ها به عنوان یک سیگنال قوی به خریداران و فروشندگان دلار عمل خواهد کرد. عده ای از تحلیل گران فنی باور دارند در صورت شکست محدوده ۲۴ هزار و ۵۰۰ تومانی، هدف ۲۳ هزار و ۳۰۰ تومانی فعال خواهد شد. در مقابل شکست محدوده ۲۵ هزار و ۳۰۰ تومان، بازار را به سوی مرز ۲۶ هزار تومانی هدایت خواهد کرد. دلار در تعطیلات عید توانست به بالای مرز ۲۶ هزار تومانی برود ولی نتوانست خود را تثبیت کند.

در روز جاری برای معامله گران دلار، محدوده ۷ هزار تومانی درهم نیز مورد توجه خواهد بود. برخی معامله گران نیز عنوان می کنند در صورت شروع معاملات هرات زیر مرز ۲۵ هزار تومانی، انتظارات معامله گران داخلی کاهشی تر خواهد شد. تحلیل گران فنی به معامله گران توصیه کرده اند در بازار امروز در محدوده 25 هزار تا 25 هزار 50 تومان فروشنده باشند. از آن طرف نیز حد ضرر را در محدوده 24 هزار و 850 تومان قرار داده اند. در واقع اگر قیمت دلار از این سطح پایین تر رفت معامله گران موقتا از بازار خارج شوند. در آخرین روز کاری بازار ارز احتمال احتیاط نیز بالا است زیرا مذاکرات وین در روز جمعه در پیش است. با وجود اخبارهای مختلف نظرسنجی ها درون بازار نشان می دهد یک و سوم از فعالان به این مذاکرات خوش بین هستند. عددی که شاید نتواند اثر گذار جدی بر کاهش قیمت داشته باشد اما می تواند ترمز صعود در کوتاه مدت باشد.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید