شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#قیمت طلا
بازارهای جهانی در روزی که گذشت

علامت چشم بادامی ها به قیمت بیت کوین/آینده نامعلوم قیمت طلا

کدخبر: 404018
اقتصادنیوز : قیمت نفت افزایش یافت قیمت طلا گرچه از صعود بیشتر باز ماند اما تغییر سطح داد. قیمت بیت کوین نزولی شد. این بار حق بیمه کیمچی کره جنوبی به این بازار علامت منفی داد.

براساس گزارش اقتصادنیوز، معاملات آینده طلا در روز چهارشنبه با کاهش قیمت روبرو شد و پس از ارسال سود در هر چهار معاملات گذشته ، روند بازگشت به بازار کاهش یافت. در جلسه فدرال رزرو این صورت جلسه ها نشان داد که اعضای کمیته بازار آزاد فدرال توافق کردند که بیماری همه گیر کرونا باعث ایجاد مشکلات اقتصادی و اقتصادی شدید در سراسر آمریکا و جهان می شود و خاطرنشان کردند که شاخص های فعالیت اقتصادی و اشتغال اخیراً تغییر کرده است ، اگرچه بخشهایی که بیش از همه تحت تأثیر همه گیر قرار گرفته اند و ضعیف باقی مانده اند.

 هر اونس طلای ژوئن (خرداد و تیر) در معاملات با قیمت 1،741.90 دلار همراه بود.پاول اشورث ، اقتصاددان ارشد آمریکا ، گفت که هیچ اطلاعات جدیدی وجود ندارد که نشان دهد فدرال رزرو به زودی سیاست پولی خود را تنظیم خواهد کرد.

او گفت: با توجه به تمامی موارد در نظر گرفته شدهاحتمال کمی وجود دارد که بتواند دیدگاه فدرال رزرو را تغییر دهد. به احتمال زیاد این بانک قبل از شروع افزایش نرخ بهره تا اواخر سال 2023 منتظر بهبود اقتصاد جهانی خواهد بود.

 در سال جاری تاکنون قیمت طلا برای جذب حرکت صعودی پایدار تلاش کرده است ، بسیاری از تحلیلگران همچنان خوش بین هستند که روند صعودی فلز گرانبها به خوبی حفظ خواهد شد زیرا نرخ بهره در پایین ترین سطح تاریخی خود باقی خواهد ماند.

درحال حاضر قیمت طلا نقدی با کاهش بیش از ۶ دلار، به هزار و ۷۳۶ رسید.

بازار

صعود قیمت نفت

قیمت نفت در روز چهارشنبه پس از تمرکز بر بیش از افزایش ذخایر نفت خام هفتگی بیشتر از افزایش موجودی کالاهای سوختی مانند بنزین و گازوئیل که به تقاضای فصلی انرژی تاثیر داشت.

جان کیلداف ، شریک انرژی در نیویورک گفت: هر دو معادله عرضه و تقاضا در روند امروز تأثیر داشتند و بازار تصمیم گرفت با یک معامله پیش رود ، اگرچه این بدان معنا نیست که نوساناتی که در روزهای اخیر شاهد آن بودیم به پایان رسیده است.

وست تگزاس اینترمدیت معامله شده در نیویورک ، معیار نفت خام آمریکا، با 10 سنت افزایش معادل 0.2٪ با 59.43 دلار در هر بشکه کاهش یافت. وست تگزاس اینترمدییت در محدوده وسیعی نزدیک به افزایش 2 دلار در هر روز معامله شد و بین پایین ترین سطح 58.12 دلار و بالای 60.04 دلار حرکت کرد.

معاملات جهانی لندن ، برنت ، معیار جهانی نفت خام ، با 42 سنت معادل 0.7٪ افزایش در 63.16 دلار رشد کرد.

نزول قیمت بیت کوین

در حال حاضر قیمت بیت کوین با کاهش بیش از ۳ درصد به قیمت ۵۶ هزار و ۱۷۰ دلار رسید.عمده دلیل کاهش قیمت بیت کوین به کاهش تقاضا در شرق آسیا به خصوص کره جنوبی باز می گردد.

کره جنوبی یکی از بازارهای بزرگ ارزهای رمزپایه را در اختیار دارد زمانی 10٪ از تجارت بیت کوین  در اختیار این کشور بود با افزایش تب بازارهای دیجتالی ظاهرا این سهم به هفت درصد رسیده است.. اقتصاددانان معتقدند که علاقه به ارز رمزنگاری شده در کشور ممکن است به دلیل فقدان سایر گزینه های سرمایه گذاری با بازده بالا باشد. در این کشور برخی اوقات قیمت ارزهای رمز پایه به خصوص بیت کوین با بازار جهانی دچار شکاف می شود. به این شکاف در بازار بیت کوین حق بیمه کیمچی می گویند. کیمچی یکی از غذاهای اصلی کرده جنوبی است. اما حق بیمه کیمچی شکاف قیمت ارزهای رمزپایه در مبادلات کره جنوبی در مقایسه با مبادلات خارجی است.هنگامی که یک معامله گر درگیر آربیتراژ ارزی می شود ، معاملات را براساس اختلاف قیمت در یک جفت ارزی خاص ارائه شده توسط کارگزاران مختلف انجام می دهد ، نه اینکه معاملات را براساس حرکت نرخ ارز جفت ارز انجام دهد. در روز گذشته خریداران بیت کوین در این قالب بسیار کاهش یافت برخی تحلیل گران فنی می گویند وقتی این حق بیمه در بازار جهش پیدا می کند پس از ان بازار قیمت بیت کوین سقوط می کند این الگو در سال های 2018 . 2019 مشاهده شده است. البته برخی دیگر اعتقاد دارند زمانی این الگو کاربرد داشت که سهم کره جنوبی در بازار بیت کوین بالا بود در حال حاضر این سهم روند نزولی دارد و بازار کره چندان اثر گذار نیست.

بیت کوین