شهرخبر

گواهینامه رانندگی سه رنگ می شود

کدخبر: 403518
اقتصاد نیوز:گواهینامه‌های رانندگی از رنگ سفید به نقره‌ای و از نقره‌ای به طلایی تبدیل می‌شود.
رئیس پلیس راهور ناجا گفت: پیشنهاد کردیم گواهینامه‌های رانندگی سه رنگ و سه رده داشته باشد و هرچه راننده امتیاز کسب می‌کند برای کاهش جریمه به صورت سیستمی اقدام شود.
 
 سردار سید کمال هادیانفر از پیشنهاد ناجا برای رنگی شدن گواهینامه خبر داد و گفت:گواهینامه‌ها از رنگ سفید به نقره‌ای و از نقره‌ای به طلایی تبدیل می‌شود و امیدواریم این پیشنهاد تصویب و اجرایی شود.
 وی اضافه کرد: هدف دولت و راهور از جریمه‌ها کسب درآمد نیست بلکه تلاش می‌کنیم جرمی اتفاق نیفتد، هر فردی که در کشور جان خود را از دست دهد۵.۷ دهم میلیارد تومان خسارت به کشور وارد می‌کند این در حالی است که اختیار بخشیدن جریمه را نداریم و افراد با رانندگی خوب می‌توانند جریمه‌های خود را در راستای سیاست تشویقی به صفر برسانند.
 رئیس پلیس راهور اضافه کرد: افرادی که قبض پرداخت جریمه را دریافت می‌کنند در پرداخت عجله نکنند بعد از دریافت پیامک با شناسه قبض با موبایل یا از طریق عابربانک‌ها می‌توانند جرائم خود را پرداخت کنند. اگر قبض را دریافت کنند تا دو ماه مشمول دو برابری نمی‌شوند او گفت: رانندگان وقتی می توانند از عابربانک‌ها یا  گوشی  جرایم خود را پرداخت کنند که پیامک برای آن‌ها ارسال شود.
 سردار هادیانفر در مورد حذف نمرات منفی و خطاب به رانندگانی که گواهینامه آن‌ها در آستانه ضبط و ابطال است، گفت: یک هزار و ۴۷۹ نفر در آستانه ابطال گواهینامه هستند و باید بدانند بیمه نامه برای آن‌ها صادر نمی‌شود و چنانچه تصادفی اتفاق بیفتد حتی اگر این فرد نقشی در تصادفات نداشته باشد براساس قانون مقصر تلقی می‌شود.
 رئیس پلیس راهور گفت: این در حالی است که ۷۰ هزار نفر مشمول ۳۰ نمره منفی و سه ماه محرومیت و ۶ هزار نفر مشمول ۶ ماه محرومیت در رانندگی هستند که باید با خوب رانندگی کردن شرایطی بوجود آورند که گواهی نامه آن‌ها حذف نشود.