رشد 100 درصدی آمارهای کرونا در ترکیه؛

موج مرگ و میر کرونا در ترکیه به ایران نزدیک شد

کدخبر: ۴۰۲۹۶۷
روند آمارهای کرونایی در کشور ترکیه نشان میدهد که این متغیر در ماه های اخیر وارد موج جدیدی از بیماری شده است.
موج مرگ و میر کرونا در ترکیه به ایران نزدیک شد

به گزارش اقتصادنیوز، در روزهایی که میزان شیوع و مرگ و میر کرونا در ایران درحال اوج گرفتن است و بنا به روایت مسئولان موج چهارم کرونا در ایران آغاز شده است، در کشورهای همسایه ایران نیز وضعیت بحرانی و خطرناک است. آنچنان که بنا به آمارهای جهانی اعلام شده از کشور ترکیه نیز وارد مرحله سیاهی از آمارهای کرونایی شده است.

وضعیت در ترکیه آنقدر وخیم شده است که سعید نمکی وزیر بهداشت در نامه ای خطاب به وزیر کشور و فرمانده قرارگاه عملیاتی ستاد مبارزه با بیماری کرونا نسبت به ایاب و ذهاب بین دو کشور هشدار داد و خواستار متوقف شدن موقف رفت و آمدها و بستن مرزهای بین دو کشور شد

وی در این نامه آورده است؛‌«با توجه به شیوع گسترده بیماری covid-19 در کشور ترکیه با ویروس موتاسیون یافته، ضروری است، حداکثر تا 48 ساعت آینده به مدت یک هفته ایاب و ذهاب از طریق مرزهای هوایی و زمینی با کشور مذکور متوقف گردد.»

اما تحلیل آمارهای کرونا در ترکیه نشان دهنده چیست که مسئولان ایرانی را نیز نگران کرده است؟

رکورد بی سابقه ابتلا به کرونا در ترکیه

روند ابتلا به بیماری کرونا در کشور ترکیه در روزهای اخیر مسیری صعودی داشته است. بنابر گزارش سایت جهانی آمارهای کرونا در کشور های مختلف، میزان ابتلا به بیماری کرونا در کشور ترکیه در دوم آپریل (13 فروردین) به 42 هزار و 308 نفر رسیده است که این رقم در 4 ماه اخیر در این کشور بی سابقه بوده است.

روند صعودی متغیر ابتلا نشان از جهش جدید بیماری کرونا در این کشور دارد، بطوری که رشد ماهانه ابتلا به کووید-19 در ترکیه در روز مذکور به 257 درصد رسیده است. این درحالی است که این رقم از روز 27 اسفند ماه (17 مارچ) تا 13 فروردین همواره بالاتر از 100 درصد بوده است.

اما این تنها اوج‌گیری در آمارهای کرونایی کشور ترکیه نبوده است.

کرونا

رکورد فوتی روزانه کرونا ترکیه

شمار جانباختگان کرونایی در ترکیه در روزهای اخیر همگام با رشد آماری در بخش ابتلا افزایش پیدا کرده و روندی صعودی را به ثبت رسانده است. در همین خصوص شمارجانباختگان بیماری کرونا در این کشور در روز دوم آپریل (سیزدهم فروردین) به 179 نفر رسیده که بیشترین رقم ثبت شده در این شاخه از دو ماه پیش تا این روز بوده است.

باو جود آنکه هنوز این متغیر اندکی از ارقام ثبت شده در ابتدای سال میلادی2021 کمتر است اما روند آمارها نشان از مسیر صعودی این متغیر و موج دیگر این بیماری در این کشور دارد.

کرونا

بازتاب موج کرونایی ترکیه در ایران

روند داده های آماری از وضعیت شیوع کرونا در ترکیه نشان از به پاخاستن موجی جدید از این بیماری در این کشور را دارد. موجی که می‌تواند همانطور که مسئولان پیش بینی کرده اند به ایران هم برسد و رفت و آمدهای صورت گرفته بین دو کشور فضا را برای تاثیرگذاری آمارهای کرونایی ترکیه بر آمارهای کرونایی ایران فراهم کند.

کرونا

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید