عبور آمار مبتلایان کرونایی از مرز 10 هزار نفر

رکوردشکنی هشدارآمیز کرونا در روز دهم سال 1400

کدخبر: ۴۰۲۲۷۲
در دهمین روز سال 1400، تعداد مبتلایان روزانه کرونا از مرز 10 هزار نفر عبور کرده و رکورد 4 ماهه خودرا به ثبت رساند. آمار بستری ها نیز در این مدت نشان می دهد بیش از 10 درصد مبتلایان در هر روز در بیمارستان ها بستری می شوند.
رکوردشکنی هشدارآمیز کرونا در روز دهم سال 1400

به گزارش اقتصادنیوز، در دهمین روز سال 1400، آمارهای کرونایی کشور دو رکورد را به ثبت رساندند. بستری ها و مبتلایان کرونایی که نمایانگر وضعیت قرمز کرونایی هستند در این روز به بالاترین حد خود  در 4 ماه گذشته دست پیدا کرده و آژیر خطر وضعیت کرونایی کشور را به صدا در آوردند.

کرونا

رکورد ابتلای کرونا در 1400

شمار مبتلایان روزانه کرونا در ایران در روز نهم و دهم فروردین 1400 رشدی قابل توجه پیدا کرد. مقایسه آمارها نشان می‌دهد تعداد ابتلا در روز دهم فروردین رکوردی جدید در 4 ماه گذشته را ثبت کرده و به بالاترین حد خود در این مدت رسیده است.

در همین خصوص پس از گذشت بیش از 100 روز باز هم آمار ابتلا در ایران از مرز 10 هزار نفر فراتر رفته و در حد 10 هزار و 250 نفر رسید.

اما رکورد دیگر در این دو روز اخیر در زمینه بستری های روزانه رقم خورده است.

کرونا

دو رکورد در بستری های روزانه 1400

شمار بستری های روزانه در روز 7 فروردین برای نخستین بار از ابتدای زمستان سال گذشته تاکنون بالاتر از حد هزار نفر ثبت شد. پس از آن در هر چهار روز سپری شده تا روز جاری تعداد بستری ها در همین محدوده به ثبت رسید.

درادامه مقایسه ها نشان می دهد که در روز 9 فروردین با ثبت هزار و 157 نفر بستری در بیمارستان این میزان به بالاترین رکورد خود در 4 ماه گذشته دست یافته است.

اما تنها این شاخه نمایانگر افزایش وضعیت بستری در ایران نبوده است. متغیر دیگر درصد نسبت بستری روزانه به مبتلایان جدید در هر روز است. 

از میانه بهمن ماه سال 99 تا پیش از شروع سال جدید، کمتر از 10 درصد مبتلایان روزانه در ایران در بیمارستانها بستری می شدند. این در حالی است که در تمام ده روز سپری شده از سال 1400 این متغیر بلااستثنا بالاتر از مرز 10 درصد بوده است. روند افزایشی این سهم از ابتلا سبب شد تا درروز جاری تا 12.4 درصد افزایش پیدا کرده و به بالاترین حد خود در دو ماه گذشته دست یافته است.

کرونا

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید