رکورد بیماران بدحال کووید 19 در یک سال گذشته؛

سرایت آمار خطرناک بیماران بدحال کرونا به سال1400

کدخبر: ۴۰۲۰۲۷
مرور آمار بیماران بدحال کرونایی در کشور نشان میدهد که این متغیر پس از عبور از موج سوم خود دوباره روندی افزایش پیدا کرده است. تا آنجا که این روند به سال 1400 نیز سرایت کرد.
سرایت آمار خطرناک بیماران بدحال کرونا به سال1400

به گزارش اقتصادنیوز، وزارت بهداشت و درمان در ایران هر روزه آمار و ارقامی را در شاخه های متعدد بیماری کرونا منتشر می کند. در این میان یکی از متغیرهای نگران کننده، شمار بیماران بدحال کرونایی است. افرادی که غالبا در بخش های ویژه بستری شده و نیازمند مراقبت بیشتری نسبت به سایر مبتلایان به این ویروس دارند.

افزایش این شاخه خاکستری رنگ آمارهای کرونایی در هر محلی، معیاری از بالاتر بودن میزان نگرانی و وخامت این بیماری در آن محل است.بررسی روند متغیر بیماران بدحال کرونایی در کشور نشانی می دهد که این متغیر هر روزه در بازه 2 هزارو 500 تا 6 هزار نفر بوده است. بیشترین رکوردهای این متغیر در میانه پاییز و کمترین آن در اواخر بهار به ثبت رسیده است.

بررسی روند این متغیر در تمام روزهای کرونایی کشور نشان از چند نکته مهم داشته است:

رکورد بیماران بدحال در کل کشور

در شرایطی که در میانه پاییز حد ابتلا و فوتی های کرونایی در بالاترین میزان خود قرار داشتند این متغیر نیز در روز 8 آذر به بیشترین میزان خود در کل مدت حضور کرونا در ایران رسید. این رقم برابر با 5 هزار و 865 نفر بوده که رکورد روزانه بیماران بدحال کرونایی در کشور به حساب می آید.

براساس آمار رسمی، در تمام روز های کرونازده کشور از سال گذشته تا کنون هر روزه شمار بیماران بدحال کرونایی بالاتر از 2 هزار و 500 نفر بوده است.

در صورتی که بازه بررسی را به جای بهار، از تابستان به بعد تغییر دهیم حداقل بستری روزانه بیماران وخیم در کشور 3 هزار نفر خواهد بود.

کرونا

سرایت روند صعودی بیماران بدحال به 1400

بررسی روند این متغیر در کل سال گذشته نشان می دهد که پس از انکه شمار بیماران بدحال در میانه پاییز موج سوم خود را پشت سر گذاشت مسیری نزولی پیدا کرد. اما این روند تنها تا میانه زمستان دوام آورده و دوباره روندی افزایشی از خود برجای گذاشت.

در همین خصوص آمار های وزارت بهداشت ودرمان نشان میدهد مسیر صعودی بیماران بدحال به سال جاری نیز وارد شده و کماکان در حال افزایش است.

بر این اساس در روز 8 فروردین سال 1400، 3 هزار و 928 نفر در بخش های ویژه بستری شده و در شرایط وخیم به سر می برند. درنهایت مقایسه این رقم با روزهای قبل و رشد روزانه 0.3 درصدی آن نشان می دهد که هنوز این متغیر روندی صعودی دارد.

کرونا

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید