بررسی روند روزانه کرونا در سال 99؛

رکورد بستری روزانه کرونا در 1400 شکست

کدخبر: ۴۰۲۰۳۰
در روز 8 فروردین رکورد سه ماهه بستری روزانه شکسته شد. آمارها نشان می دهد از ابتدای زمستان سال گذشته تا کنون این میزان بستری بی سابقه بوده است
رکورد بستری روزانه کرونا در 1400 شکست

به گزارش اقتصادنیوز،  تا کنون در ایران آمار کمترین میزان بستری در بیمارستان های کشور 300 نفر و بیشترین میزان 3 هزار و 600 نفر بوده است.این رقم در روز 8 فرروردین به 1 هزار و 24 نفر رسید که در تمام سه ماه گذشته بی سابقه بوده است.

هر روزه توسط وزارت بهداشت و درمان آمار ابتلا به کرونا در ایران منتشر میشود که در این میان بخشی نیز در بیمارستانها بستری می شوند. هر چند لزوما از این تعداد همگی در بخش های ویژه بستری نیستند اما به هر حال بالاتر بودن این متغیر تصویری از وضعیت نگران کننده این بیماری در کشور را ارائه می دهد.اما بررسی ها از رکورد های روزانه این شاخه از متغیرهای بیماری کرونا در کل سال گذشته نشان از چند نکته داشته است.

رکورد های بستری روزانه بیماری کرونا در کشور

روند بستری های روزانه کرونایی در کشور نشان از سه موج داشته است. موج نخست در میانه بهار سپس در میانه تابستان و موج نهایی نیز در میانه پاییز به ثبت رسید. در تمام مدت حضور کرونا در ایران بستری های روزانه در ایران موازی با رشد ابتلا و فوتی ها به بالاترین میزان خود در پاییز رسید. درهمین خصوص در روز 19 آبان 3 هزار و 574 نفر در بیمارستانها بستری شدند که بالاترین میزان بستری روزانه مبتلایان به این ویروس در ایران بوده است.

درمقابل مرور آمار ها نشان می دهد که کمترین رکورد روزانه بستری نیز در میانه بهار به ثبت رسیده است. در همین راستا در تاریخ 27 اردیبهشت سال 99، تنها 325 نفر در کل بیمارستانهای کشور بستری شدند که حداقل رکورد این متغیر در کل حضور کرونا در ایران بوده است.

به عبارت دیگر از ابتدای سال گذشته تاکنون شمار بستری های روزانه در بازه 300 تا 3 هزار و 600 نفر متغیر بوده اند.

کرونا

رکورد سه ماهه بستری و ابتلا در 8 فرورئین 1400

پس از ثبت موج سوم کرونایی در کشور در میانه پاییز، تمام متغیرهای نگران کننده این بیماری روندی نزولی گرفتند که بستری نیز از این قاعده مستثنی نبود. شمار بستری ها پس از پاییز روندی کاهشی داشته و تا زمستان ادامه پیدا کرد.

در اواخر زمستان سال 99، با شیوع مجدد بیماری کرونا در کشور دوباره این متغیر روندی افزایشی پیدا کرد. این روند در سال 1400 نیز ادامه پیدا کرده و به طور متوسط 700 نفر در فروردین امسال در بیمارستانها بستری می شدند.

مسیر صعودی بستری های روزانه در سال جاری تا آنجا پیش رفت که در روز 8 فروردین رکورد بستری روزانه در سه ماه  اخیر به ثبت رسید. در این روز از میان 8 هزار و 751 نفر مبتلا، هزارو 24 نفر در بیمارستانها بستری شدند که در سه ماه گذشته بی سابقه بوده است.

کرونا

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید