کف قیمت دلار 7 فروردین

بازار ارز زیر سایه توافق ایران و چین

کدخبر: ۴۰۱۷۶۹
اقتصاد نیوز: بازار ارز در روزی آغاز به کار می کند که قرار است توافق 25 ساله ایران و چین امضا شود پیش از این خبر دید برخی معامله گران در روزهای کم جان بازار صعودی بود اما اعلام خبر روند قیمت دلار در معاملات پشت خطی را برای اولین روز کاری 1400 تغییر داد.
بازار ارز زیر سایه توافق ایران و چین

به گزارش اقتصاد نیوز، بازار ارز اولین روز 1400 را در حالی آغاز به کار می کند که تحلیل گران فنی دو توصیه داشتند اولین توصیه به معامله گران این بود که موقعیت فروش نگیرند و دومین توصیه هم با اتکا به آمار و اطلاعات گذشته نشان از نوسان صعودی قیمت دلار داشت.

تحت تاثیر همین توصیه ها نیز معاملات فردایی در محدوده 25 هزار و 250 تومان شروع به کار کرد اما بلافاصله و پس از اعلام خبر امضای قرارداد ایران و چین به طور رسمی روند قیمت به صورت پله ای نزولی شد.( این خبر را اقتصاد نیوز پنج شنبه شب برای اولین بار منتشر کرد.) پس از اعلام این خبر معامله گران به دنبال تحلیلی برای اثر آن بر قیمت دلار در بازار ارز بودند. بسیاری از آنان با مراجعه به سایت های خبری و صفحه های تحلیل گران در شبکه های اجتماعی به دنبال آن بودند که پاسخی برای پرسش خود دریابند. هر چه روز به پایان رسید برخی از تحلیل گران فنی کوشیدند اهمیت این سند را به توافق های کلی محدود کنند و اثر را برجسته ندانند. اشتراک گذاری تحلیل های اولیه نیز در همین راستا بود با وجود این قیمت در معاملات پشت خطی برگشت زیادی نداشت و در مقایسه با شروع روز پایین تر بسته شد.

پیش بینی قیمت دلار از کانال هرات

یکی از ملاک ها پیش بینی در بازار ارز، قیمت دلار هرات است. تحلیل گران فنی می گویند اگر قیمت دلار بتواند نقطه مقاومت 25 هزار و 80 تومانی را بشکند می تواند به سمت بالا نوسان داشته باشد. قیمت دلار هرات در معاملات پشت خطی در محدوده 25 هزار تومان است. بنابراین علامت این بازار برای فردا صعودی است.

پیش بینی قیمت دلار از کانال لیر ترکیه

برحی تحلیل گران با اشاره به همبستگی قیمت لیر ترکیه و ریال ایران اعتقاد دارند تقویت و تضعیف لیر ترکیه در برابر دلار موجب می شود ریال در ایران نیز واکنش مشابهی داشته باشد با توجه به اینکه لیر در برابر ریال تضعیف شده این احتمال وجود دارد که برای ریال نیز چنین اتفاقی رخ دهد.

  • نرخ دلار اصلاح شده

پیش بینی قیمت دلار از کانال معاملات پشت خطی

معاملات پشت خطی یکی دیگر از علامت های مورد توجه معامله گران بازار نقدی است، روند این بازار در شب گذشته نزولی بود اما در 25 هزار و 140 حمایت شد. به نظر می رسد این قیمت در بازار نقدی امروز نقطه حساسی باشد. تحلیل گران فنی تصور می کنند تا زمانی که قیمت دلار در کانال 25 هزار تومان باشد روند صعودی است اما شکست این قیمت می تواند روند نزول دلار به سوی کانال پایین تر را رقم بزند.

نقش بازار ساز در اولین روز بازار ارز

در روزهایی که بازار آزاد ارز در تعطیلات سال نو به سر می برد بازار متشکل و سنا به دلیل پوشش تقاضای مسافرتی فعال بودند در طول این روزها بازارساز با احتیاط قدم برداشت و کوشش برای کاهش آبشاری قیمت دلار و قیمت یورو در بازار عمده فروشی و خرده فروشی نکرد. این رفتار نشان می دهد بازار ساز قصد ندارد فاصله خود بازار آزاد را زیاد کند. بنابراین در اولین روز قیمت های بازار ساز نیز می تواند دست اندازی برای نوسان صعودی قیمت دلار در بازار ارز باشد.

 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید