شهر خبر

هشدار؛ به این دو شهر سفر نکنید

کدخبر: 400804
معاون امور بهداشتی در دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: بر اساس اعلام ستاد کرونا استان وضعیت دو شهر بانه و سقز به دلیل افزایش شمار مبتلایان به کرونا از زرد به نارنجی تغییر کرد.

به گزارش اقتصادنیوز دکتر ابراهیم قادری در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: طی روزهای اخیر تعداد افراد بستری شدگان در بیمارستان های رو به افزایش بوده و این موجب شده که دو شهر بانه و سقز در حالت نارنجی قرار بگیرد.

 وی با اشاره به محدودیت ها، افزود: طبق محدودیت های ستاد کرونا در شهرهای نارنجی ورود و خروج ممنوع خواهد شد و هر گونه برگزاری جلسات، تجمعات، مساجد، تالارهای عروسی و مهمانی های بالای ۲۰ نفر ممنوع و تعطیل خواهد شد.

معاون امور بهداشتی در دانشگاه علوم پزشکی کردستان با اشاره به اینکه رستوران های سطح استان با ۵۰ درصد ظرفیت باید به کار خود ادامه دهند، بیان کرد: همچنین در طول این مدت ادارات دولتی نیز باید با ۵۰ درصد از کارکنان در محل کار حضور یابند.

قادری به ساعت تردد نیز اشاره و خاطرنشان کرد: تردد از ساعت ۲۱ تا ۳ صبح ممنوع خواهد بود.

وی ذکر کرد: همچنین باشگاه های ورزشی و چای خانه ها تعطیل خواهند شد.

معاون امور بهداشتی در دانشگاه علوم پزشکی کردستان با اشاره به شیوع ویروس جهش یافته عنوان کرد: ویروس جهش یافته در این دو شهر در حال گردش است اکثر افراد مثبت مبتلا به ویروس جهش یافته هستند لذا تجمعات موجب بالا رفتن بستری شدگان خواهد شد.

قادری به شهروندان توصیه کرد: استفاده از ماسک یکی از لزومات است که مردم باید به آن توجه ویژه داشته باشند.