نگار مرتضوی و کاملیا آریافر را بشناسید

۲زن ایرانی در فهرست ۳۰ زن تأثیرگذار مجله فوربس

کدخبر: ۴۰۰۲۱۰
اقتصادنیوز: نگار مرتضوی و کاملیا آریافر ۲ زن ایرانی هستند که نام آن‌ها درمیان فهرست ۳۰ نفره زنان الهام‌بخش از نگاه مجله فوربس دیده می‌شود.
۲زن ایرانی در فهرست ۳۰ زن تأثیرگذار مجله فوربس

به گزارش اقتصادنیوز  مجله آمریکایی فوربس که  بصورت سالانه فهرست‌هایی از افراد تأثیرگذار در حوزه‌های مختلف را منتشر می‌کند، به تازگی فهرست «۳۰ زن الهام‌بخش» را منتشر کرده است و نام ۲ زن ایرانی در این لیست دیده می‌شود؛ نگار مرتضوی و کاملیا آریافر.

فوربس

نگار مرتضوی، روزنامه‌نگار و تحلیلگر ایرانی-آمریکایی است که در رسانه‌های مختلف فارسی‌زبان و انگلیسی‌زبان خارج از ایران فعالیت داشته است که آخرین مورد آن روزنامه انگلیسی ایندیپندنت بوده است. وی اکنون مجری و تهیه‌کننده «ایران‌پادکست» است.

همچنین کاملیا آریافر، از مدیران هوش مصنوعی گوگل کلاود است و پیش از همکاری با گوگل، مدیر ارشد داده‌های فروشگاه بزرگ اینترنتی «آور استاک» بوده است.

تامی ویلیامز از نویسندگان بخش 30Under30 در نشریه فوربس، فهرست انتخابی از ۳۰ زن الهام‌بخش را تهیه و به مناسبت روزجهانی زن (۸ مارس) آن را منتشر کرده است. این فهرست شامل ۳۰ زنی است که هریک تأثیر قابل توجهی در حوزه کاری خود داشته و اصطلاحاً الهام‌بخش بوده‌اند.

آقای ویلیامز در مقدمه گزارش خود نوشته است: این فهرستی است که از میان بیش از ۸۰۰ کاندیدا از همه اقشار جامعه بصورت مستقل تدوین شده و بر اساس آرای پاسخ‌دهندگانی است که از آن‌ها خواسته شده بود کاندیداها را بر مبنای دستاوردهای‌شان تا به امروز انتخاب کنند. به مناسبت ۸ مارس، نام ۳۰ زن از عرصه‌های مختلف از جمله امور مالی، فنی، ورزشی و ... آورده شده که به موفقیت های بزرگی دست یافته‌اند و همچنان مرزها را در داخل و خارج در هم می‌شکنند.

فوربس در توضیح نام نگار مرتضوی نوشته است: مرتضوی روزنامه‌نگار و تحلیلگر سیاسی ایرانی-آمریکایی مستقر در واشنگتن است. وی بیش از یک دهه است که درگیر مسائل ایران و روابط آن با آمریکا است. وی یک ستون‌نویس مستقل و مجری برنامه ایران‌پادکست است. مرتضوی همچنین یک تحلیلگر رسانه‌ای شناخته شده در حوزه ایران بوده و به عنوان کارشناس در رسانه‌های مختلف از جمله CNN ، MSNBC ، NPR ، BBC ، France24 ، Aljazeera و سایر رسانه‌های چینی، ترکیه‌ای و اسرائیلی حضور داشته است.

فوربس

این نشریه آمریکایی در توصیف کاملیا آریافر نیز نوشته است: آریافر یک مدیر اجرایی در حوزه فناوری و هوش مصنوعی در گوگل تمرکز بر راه حل‌های خرده فروشی متمرکز است. وی قبل از Google به عنوان EVP، کارشناس ارشد تجزیه و تحلیل و الگوریتم، و عضو هیئت مدیره شرکت Overstock.com بوده است. کاملیا دارای Ph.D در علوم کامپیوتر از دانشگاه Drexel و در زمینه هوش مصنوعی و سلامت عاطفی در بزرگسالان جوان کارهای قابل توجهی انجام داده است.

فوربس

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید