ریزش متغیرهای نگران کننده کرونا در جهان؛

فوتی های کرونا 100 تایی شد/ رکورد بستری شکست

کدخبر: ۳۹۹۶۳۴
در آمارهای روزانه به ثبت رسیده در ایران سه متغیر فوت، بستری و تست سه رکورد را از خود بر جای گذاشتند. این در حالی است که روند آمارهای خطرناک کرونایی در جهان مسیری نزولی داشته است.
فوتی های کرونا 100 تایی شد/ رکورد بستری شکست

به گزارش اقتصادنیوز، در بیست و پنجمین روز اسفند ماه میزان مرگ و میر در ایران پس از دو هفته باز هم از مرز 100 نفر عبور کرد. رکورد به ثبت رسیده دیگر در آمارهای امروز، میزان بستری روزانه بوده که در کل زمستان بی سابقه بوده است.

آمار کرونا در ایران

تعداد مبتلایان روزانه بیماری کرونا در ایران در 24 ساعت گذشته 5.1 درصد رشد داشته و باز هم به حد 8 هزار نفر نزدیک شد. این رقم در حد 7 هزار و980 نفر به ثبت رسید. 

از این میزان ابتلا در روز جاری 963 نفر در بیمارستان ها بستری شدند که نسبت به روز قبل 28.7 درصد رشد داشته است. 

روند افزایشی دو روز اخیر بستری ها در ایران سبب شد تا این متغیر در بالاترین حد خود در زمستان قرار بگیرد. به عبارت دیگر در طول زمستان این حد از بستری بیمار مبتلا به کرونا در یک روز بی سابقه بوده است. 

متغیر نگران کننده دیگری که در این مدت مسیری صعودی داشته، میزان مرگ ومیر بوده است.

با توجه به خطیر بودن آمار این متغیر از آن همواره به عنوان متغیر سیاه کرونایی یاد می شود. اکنون بنابر آمار اعلام شده از سوی وزارت بهداشت و درمان در روز 25 اسفند ماه، شمار جانباختگان بر اثر کرونا در ایران پس از 14 روز دوباره به مرز 100 نفر رسیده و نسبت به روز قبل 13.6 درصد افزایش داشته است. این رقم دومین رکورد در 70 روز گذشته و بالاترین رکورد در دو هفته اخیر است.

بیماران بدحال کرونایی همواره نقش تعیین کننده ای را دروضعیت سیاه آمارهای کرونایی دارد. در همین راستا شمار بیماران بدحال کرونایی در ایران در این روز باز هم نسبت به روز قبل 0.2 درصد افزایش داشته و در حد 3 هزار و 839 نفر به ثبت رسید.

رکورد دیگر در این  روز به شاخه تستهای روزانه تعلق داشت. در این روز از مردم سراسر کشور 65 هزار و 107 مورد تست گرفته شده که در کل مدت حضور کرونا در ایران این رقم بی سابقه بوده است.

کرونا

آمار کرونا در جهان

در آمارهای کرونایی در جهان در روز جاری سه کاهش و یک افزایش به ثبت رسید. متغیرهای ابتلا، فوتی و بیماران بدحال در جهان مسیری نزولی داشته است. همچنین شاخه بهبودی های روزانه این بیماری در جهان نسبت به روز قبل خود افزایش پیداکرده است.

براساس آمار اعلام شده، میزان مرگ و میر بیشترین افت را نسبت به روز قبل داشته است. این متغیر در این روز با 28.5 درصد کاهش نسبت به روز گذشته به 5 هزار و 844 تن تنزل پیدا کرد.

نکته مهم دیگر در آمارهای جهانی تغییرات ثبت شده در بخش بیماران بدحال کرونایی در جهان بوده است. این متغیر همواره در روزهای گذشته درصورت کاهشی بودن افتی کمتر از یک درصد را ثبت می کرد. این در حالی است که در روز جاری افت ثبت شده این متغیر  1.57 درصد گزارش شده است. به بیان دیگر کاهشی که در این روز در آمارهای جهانی بیماران بدحال رقم خورد در روز های گذشته بی سابقه بوده است.

کرونا

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید