شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#ممنوعیت تردد شبانه#کرونا

اعلام ساعت ممنوعیت تردد شبانه در نوروز/ مسافران باید 4 روز قبل از سفر تست کرونا بدهند

کدخبر: 399277
اقتصاد نیوز : سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: در ارتباط با مسافرت با هواپیما، قطار و اتوبوس در شهرهای قرمز، مسافر باید تست منفی، حداکثر ۳ تا ۴ روز قبل از سفر را داشته باشد و در غیر این صورت حق فروش بلیت و سفر وجود ندارد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از مهر، علیرضا رئیسی، سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: بر اساس مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا ۲۵ اسفند، آخرین رنگ بندی شهرها را از نظر محدودیت‌های کرونایی، اعلام و به اطلاع مردم می‌رسانیم. محدودیت‌های تردد از ساعت ۲۱ تا ساعت ۳ صبح در همه شهرها بدون توجه به رنگ‌بندی آنها در ایام نوروز هم ادامه دارد.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا رنگ بندی شهرها تا پایان تعطیلات نوروز تغییر خواهد کرد یا خیر، گفت: محدودیت‌های جدید تا ۱۵ فروردین ۱۴۰۰ ادامه دارد و جلسات ستاد ملی مقابله با کرونا، مرتب برگزار می‌شود و مرتب تذکر خواهیم داد و اگر وضع شهری بدتر شود، احتمال تغییر وجود دارد.

رئیسی افزود: اگر شهری قرمز شود شاید چندین هفته طول بکشد تا برگردد، اما ممکن است شهری که در وضع زرد باشد بسیار سریع به شهر نارنجی یا قرمز تبدیل شود بنابراین مطابق با آن محدودیت سفر اعمال می‌شود البته برای اعمال محدودیت‌های جدید، ۲ تا ۳ روز مهلت داده می‌شود.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: تردد از شهر زرد به زرد یا آبی و برعکس، آزاد است، اما پلاک‌های بومی شهرهای قرمز و نارنجی حق ورود به دیگر شهرها را ندارند.

وی افزود: در ارتباط با مسافرت با هواپیما، قطار و اتوبوس در شهرهای قرمز، مسافر باید تست منفی، حداکثر ۳ تا ۴ روز قبل از سفر را داشته باشد و در غیر این صورت حق فروش بلیت و سفر وجود ندارد.

رئیسی با بیان اینکه برای اتوبوس، هواپیما و قطار علاوه بر تست، محدودیت ظرفیت قائل شدیم، اضافه کرد: هواپیما باید حداکثر تا ۶۰ درصد ظرفیت و قطار و اتوبوس تا ۵۰ درصد ظرفیت خود مسافر سوار کنند.