حمایت دوگانه از قیمت سکه امامی

قصه تکراری در بازار دلار + نمودار

کدخبر: ۳۹۹۲۰۲
اقتصادنیوز: دلار امروز 23 اسفند 1399 به سمت مرز 25 هزار تومانی حرکت کرد،‌ ولی مشابه هفته قبل نتوانست از آن عبور کند.
قصه تکراری در بازار دلار  + نمودار

به گزارش اقتصادنیوز با وجود این، در اولین روز هفته، اسکناس آمریکایی نسبت به روز چهارشنبه در سطح قیمتی بالاتری نوسان می‌کرد و همین موضوع،‌ موجب حمایت از روند افزایشی سکه امامی شد. فلز گرانبهای داخلی در مقطعی حتی بالای مرز 10 میلیون و 800 هزار تومانی نوسان کرد و حدود ساعت 3 بعدازظهر روی محدوده 10 میلیون و 750 هزار تومان قرار گرفت . این عدد 1.9 درصد بیشتر از روز چهارشنبه بود.

در کنار افزایش قیمت دلار، عامل دیگری که از رشد قیمت سکه حمایت کرد، رشد بهای طلا در بازارهای جهانی بود. دیروز در بازارهای جهانی،‌ طلا نه تنها مرز هزار و 700 دلاری را حفظ کرد که توانست تا نزدیکی محدوده هزار و 730 دلار افزایش پیدا کند. سکه بازان با تکیه بر رشد قیمت دلار و طلا توانستند فلز گرانبهای داخلی را افزایشی کنند. با این حال،‌ یک عامل موجب شد که بازیگران سکه محتاط تر عمل کنند و آن حفظ کانال 25 هزار تومانی در بازار دلار بود. دلار در هفته گذشته به زیر مرز 25 هزار تومانی رفت و پس از آن نتوانست نوسان بالای این کانال را تجربه کند.

حساسیت بازارساز به یک مرز

خط قرمز بازارساز مرز 25 هزار تومانی است. این جمله ای است که امروز از سوی بسیاری از معامله گران شنیده شد. به نظر می رسد،‌ بازارساز موفق شده است که این باور را در بازار جا بیاندازد و معامله گران در استانه مرز 25 هزار تومانی محتاط می شوند. به باور تحلیل گران فنی،‌ تا زمانی که دلار از مرز 25 هزار تومانی عبور نکند،‌خریدهای افزایشی به بازار هجوم نخواهد آورد. در مقابل کاهشی های بازار باور دارند، دلار برای کاهش قیمت نیاز دارد که زیر سطح24 هزار و 500 تومانی تثبیت شود. در کنار این برخی از معامله گران با دقت روند قیمت حواله درهم را دنبال می کنند. آن ها در صورتی که درهم به بالای خط 7 هزار تومانی برود،‌ با قدرت در بازار داخلی در موقعیت خرید دلار قرار خواهند گرفت.

با وجود روند افزایشی دلار در روز شنبه، بیشتر توجهات به سوی بازار طلا و سکه بود. خرید طلا تا حدی زیاد شده بود که رشد بالای 2 درصد را تجربه کرد. شاخص کل بورس نیز به روال روزهای اخیر رشد کرد و نزدیک به 2 درصد افزایش را به ثبت رساند.

 

  • بازدهی بازارها 23 اسفند 1399
  • بازدهی بازارها 23 اسفند 1399
  • بازدهی بازارها 23 اسفند 1399
  • بازدهی بازارها 23 اسفند 1399
  • بازدهی بازارها 23 اسفند 1399
اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید