رشد 37 درصدی مرگ و میر بحران کووید19 در ایران

آژیر خطر آمار بیماران بدحال کرونایی +اینفو

کدخبر: ۳۹۹۱۲۷
اقتصادنیوز: پس از 14 روز شمار مبتلایان به کرونا در کشور به کمتر از 8 هزار نفر تنزل پیدا کرده است. این در حالی است که وضعیت بیماران وخیم کرونا در ایران و جهان روندی صعودی داشته و مسیری هماهنگ را ثبت کرده اند.
آژیر خطر آمار بیماران بدحال کرونایی +اینفو

به گزارش اقتصادنیوز ، در روز 23 اسفند میزان ابتلای روزانه پس از 14  روز به کمتر از 8 هزار نفر در ایران رسید. این در حالی است که  شمار جانبخاتگان کرونایی 37.8 درصد نسبت به روز گذشته افزایش یافته است.

آمار کرونا در ایران

تعداد مبتلایان روزانه کرونایی در ایران نسبت به روز گذشته 3.54 درصد کاهش پیدا کرده و به 7 هزار و 702 نفر رسید. این نخستین روزی است که پس از 14 روز متوالی، آمار مبتلایان روزانه کشور به پایین تر از 8 هزار نفر رسیده است.

از این میزان ابتلا در 24 ساعت گذشته 485 نفر در بیمارستانها بستری شدند که با توجه به رقم روز قبل، 18.2 درصد کاهش در این متغیر رخ داده است.

اما همچنان شمار جانباختگان این بیماری روندی نوسانی بادامنه ای وسیع دارد. در همین رابطه میزان مرگ و میر در ایران در روز جاری نسبت به روز قبل 37.8 درصد افزایش یافته و به 73 نفر صعود پیدا کرده است.

رفتار نگران کننده دیگر کرونا در ایران به شاخه بیماران بدحال تعلق داشته است. در این متغیر در ایران 0.18 درصد رشد اتفاق افتاده که طی آن وضعیت بیماران بدحال به 3 هزار و 826 نفر در این روز رسیده است.

کرونا

آمار کرونا درجهان

در جهان متغیرهای ابتلا و فوت روندی صعودی ثبت کرده اما بهبودی ها نسبت به روز قبل کاهش پیداکرده اند.

اتفاق مهمی که در سومین روز متوالی درآمارهای جهانی به چشم می خورد روند صعودی بیماران بدحال کرونایی در جهان بوده است. در این سه روز این متغیر رفتاری هماهنگ با آمارهای ایران داشته و همچنان مسیر صعودی خود را حفظ کرده است.

این متغیر نقش تعیین کننده را در وضعیت کرونایی داشته و می تواند بر آمارجانباختگان این بیماری نیز تاثیر گذار باشد. بر همین اساس رشد این متغیر آژیر خطری برای متغیر های کرونایی در ایران و جهان به حساب می آید.

کرونا

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید