نتیجه چهل و یکمین مرحله حراج اوراق بدهی دولتی اعلام شد

کسری بودجه هزار میلیاردی دولت، یک هفته مانده به پایان سال

کدخبر: ۳۹۸۳۶۹
در هفته چهل و یکم حراج اوراق بدهی دولتی هزارو 90 میلیارد تومان اوراق به فروش رسید. مجموع چهل و یک هفته نشان می دهد که ارزش کل اوراق به فروش رسیده تا کنون 115 هزار میلیارد تومان بوده است.
کسری بودجه هزار میلیاردی دولت، یک هفته مانده به پایان سال

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از روابط عمومی بانک مرکزی، پیرو اطلاعیه روز سه‌شنبه 12 اسفند‌ماه 1399 در خصوص برگزاری حراج اوراق بدهی دولتی ، طی برگزاری چهل و یکمین مرحله از این حراج، یک بانک سفارش‌ خود را به ارزش 5.9 هزار میلیارد ریال در سامانه‌ بازار بین‌بانکی ثبت کرد. وزارت امور اقتصادی و دارایی نیز ضمن پذیرش این درخواست با فروش 5.9 هزار میلیارد ریال اوراق اراد77 با نرخ بازده تا سررسید 19.74 درصد موافقت کرد. معاملات مربوط به فروش این اوراق در روز سه‌شنبه 19 اسفند‌ماه 1399 توسط کارگزاری بانک مرکزی در سامانه معاملاتی بورس ثبت شد.

طی هفته گذشته، 3.5 هزار میلیارد ریال اوراق اراد65 با نرخ بازده تا سررسید 21.5 درصد و 1.5 هزار میلیارد ریال اوراق اراد82 با نرخ بازده تا سررسید 20.5 درصد در بورس فروخته شد. بنابراین در مجموع، 10.9 هزار میلیارد ریال اوراق بدهی دولتی طی هفته منتهی به 19 اسفند‌ماه 1399 توسط سرمایه‌گذاران حقیقی و حقوقی خریداری شد.

طبق محاسبات در عرض چهل و یک هفته برگزاری حراج اوراق بدهی دولتی تقریبا 115 هزار میلیارد تومان از کسری بودجه دولت تامین شده است. کسر این مبلغ از 125 هزار میلیارد تومان هدفگزاری شده توسط دولت نشان می دهد که درهفته پایانی سال جاری،  10 هزار میلیارد تومان دیگر از این کسری باقی مانده است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید