شهر خبر
بسته خبری 18 اسفند

اعلام تصمیم های آینده بورس/ اخبار مهم شرکت ها برای سهامداران

کدخبر: 397966
اقتصادنیوز: بورس بازان کدام خبرها را این روزها پیگیری می‌کنند. به نظر میرسد در مسیر احیای برجام، پیچیدگی‌های زیادی به چشم میخورد.

به گزارش اقتصادنیوز، درحالی که برخی از منابع خبری از احتمال به نتیجه رسیدن مذاکرات احیای برجام خبر می‌دهند که البته انتشار اخبار دیگر، پیچیدگی‌هایی را در مسیر احیای برجام ایجاد کرده است.

اخبار کلان | کدام خبرها را پیگیری کنیم؟

میخائیل اولیانوف، نماینده روسیه در سازمان ملل از شانس بالای برگزاری مذاکرات برای بازگشت همه طرف‌ها به برجام خبر داد. پیش از این محمدجواد ظریف، وزیر خارجه ایران در پیامی توییتری نوشت که به‌زودی طرح اقدام سازنده ایران برای احیای توافق هسته‌ای از طریق کانال‌های دیپلماتیک ارائه می‌شود. این در حالی است که تلاش‌های قطر برای احیای برجام ادامه دارد. وزیر خارجه چین در این باره گفته است: اکنون که آمریکا مدعی تلاش برای بازگشت به برجام است؛ باید تحریم های غیرقابل توجیه علیه این کشور را بردارد. عراقچی: آمریکا اگر راست می‎گوید به برجام برگردد.آنتونی بلینکن، وزیر امورخارجه نیز روز یکشنبه در واکنشی اعلام کرد: برای تصمیم‌گیری توپ در زمین ایران است. صفحه توئیتر وزارت خارجه آمریکا به نقل از آنتونی بلینکن نوشت: در خصوص مذاکرات هسته‌ای با ایران ما به صراحت اعلام کرده‌ایم که مسیر دیپلماسی باز است. برای تصمیم‌گیری توپ در زمین ایران قرار دارد، اگر موافق است. عباس عراقچی، معاون وزیر خارجه ایران در دیدار نماینده ویژه نروژ نیز عنوان کرد: اگر آمریکا در ادعای خود برای بازگشت به برجام جدی است راه آن ساده است، به برجام برگردد و تحریم‎ها را بردارد. ایران نیز پس از راستی‎آزمایی، به تعهدات برجامی خود باز خواهدگشت.

در همین حال وزیر امور خارجه ایرلند در راستای تسهیل اجرای برجام با رییس جمهور روز یکشنبه دیدار کرد. حسن روحانی در این جلسه تاکید کرد: فعال شدن برجام به عنوان یک توافق چندجانبه بین المللی منوط به لغو تحریم‌ها از سوی آمریکا و ایفای تعهدات کامل همه اعضاست. برای حفظ و احیاء برجام اجرای کامل قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل از سوی همه اعضای برجام ضروری است. روحانی همچنین تصریح کرد: اروپا به بی عملی نسبت به برجام پایان دهد. به گفته رئیس جمهور ایران شورای امنیت می‌بایست در برابر دولت قبلی آمریکا بدلیل نقض قطعنامه برخورد مناسب انجام می‌داد. ایران متعهد به برجام و حفظ آن بوده و تنها طرفی است که برای آن هزینه پرداخته است اما این وضع نمی‌تواند به همین شکل تداوم یابد.برای حفظ و احیاء برجام اجرای کامل قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل از سوی همه اعضای برجام ضروری است. در همین حال وزیر امور خارجه ایرلند نیز در این دیدار اعلام کرد: خروج ترامپ از توافق برجام یک اشتباه تاریخی بود و دولت جدید آمریکا مصمم به بازگشت به برجام است. سایمون کاوونی، وزیر امور خارجه ایرلند تاکید کرده، ما تمام تلاش خود را برای حفظ برجام انجام خواهیم داد و حاضریم هر نقش ممکن که می‌تواند به بهتر شدن شرایط و آغاز دوباره گفت‌وگو‌های همه اعضای برجام کمک کند، ایفا کنیم. با شرایط جدید فرصت مناسبی برای مذاکره و گفت‌وگو ایجاد شده که باید از آن به عنوان ملزم شدن همه اعضا به اجرای برجام استفاده کنیم.  در همین حال یک منبع آگاه ایرانی گفته است: «گام در مقابل گام» برای آغاز مذاکره با واشنگتن رد شد. یک منبع آگاه ایرانی به شبکه خبری العالم گفته است: موضوع "گام در مقابل گام" برای آغاز مذاکره با واشنگتن از سوی مقام‌های ارشد ایران رد شده و تا زمانی که تحریم‌ها علیه ایران برداشته نشود هیچگونه مذاکره‌ای با واشنگتن انجام نخواهد شد.

در اخبار دیگری، گزارش‌ها حاکی است که دو بمب‌افکن استراتژیک «بی ۵۲» آمریکا روز یکشنبه ۱۷ اسفند با همراهی جنگنده‌هایی از اسرائیل، عربستان سعودی و قطر با هدف هشدار به جمهوری اسلامی ایران بر فراز منطقه خاورمیانه به گشت‌زنی پرداختند. امیر حاتمی، وزیر دفاع ایران نیز در پاسخ به گستاخی‌های وزیر دفاع اسرائیل، ضمن هشدار به حیفا و تل آویو، طرح نابودی تل‌آویو و حیفا آماده شده است. همچنین سخنگوی نیروهای مسلح یمن شامگاه یکشنبه از حملات سنگین موشکی و پهپادی به شرق عربستان خبر داد.

در اخبار دیگری حمید حسینی، عضو هیئت مدیره اتاق مشترک بازرگانی ایران و عراق از آزادسازی سه میلیارد دلار منابع ارزی ایران در عراق، کره جنوبی و عمان خبر داد. در سوی دیگر، مجتهد شبستری، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام نیز درباره تصویب لوایح FATF گفت: اجرای FATF درصورت تصویب لوایح، مشروط خواهد بود. عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفته است: هفته آینده در صحن علنی مجمع تشخیص مصلحت نظام درباره FATF بحث خواهد شد و در صورت پذیرش، تصویب لوایح FATF مشروط خواهد بود.

همچنین حسن روحانی، رئیس جمهور در جلسه ستاد هماهنگی اقتصادی دولت گفته است: دولت در اجرای تذکرات مقام معظم رهبری در مدیریت قیمت کالاهای اساسی، برنامه‌هایی را در نظر گرفته است که امیدوارم با همکاری اصناف و بخش خصوصی، به سرعت اجرایی شود و با سوء استفاده و گرانفروشی خاطیان برخورد شود. وزارت صمت موظف است با طراحی‌های ویژه و سریع الوصول ضمن کوتاه کردن مسیر زنجیره تولید تا توزیع و عرضه گسترده میوه و مواد غذایی به همراه  شفافیت اطلاعات در ایام سال نو و همچنین ماه مبارک رمضان برای کاهش قیمت‌ها اقدامات لازم را انجام دهد. نباید با اقدامات، رفتارها و گفتارهایی که امنیت و اعتماد اجتماعی مردم را خدشه دار می‌کند، امواج مخرب و بدبینانه به سطح جامعه فرستاده شود.  در این جلسه ستاد هماهنگی اقتصادی دولت همچنین رئیس بانک مرکزی گزارشی از روند رشد بخش حقیقی اقتصاد و کاهش انتظارات تورمی ارائه کرد. رئیس سازمان برنامه و بودجه همچنین گزارشی از آخرین وضعیت بررسی و تصویب لایحه بودجه سال 1400 ارائه کرد. رئیس کل بانک مرکزی تاکید کرد: تسهیلات بانکی در 10 ماهه امسال معادل یک میلیون و چهارصد هزار میلیارد تومان بوده که 60 درصد آن سرمایه در گردش بوده است. رئیس سازمان برنامه و بودجه نیز تاثیر افزایش هزینه های عمرانی دولت در سال 99 را در رشد بخش حقیقی موثر دانست. رئیس جمهور در این رابطه ابراز امیدواری کرد روند رشد مثبت اقتصادی تا پایان سال ادامه یابد.

بورس بازان همچنان با توجه به پایان یافتن سردرگمی‌ها درباره بودجه 1400، سیگنال‌های مثبتی دریافت کرد. در همین حال عبدالناصر همتی، رئیس کل بانک مرکزی در یادداشت اینستاگرامی در خصوص بودجه ۱۴۰۰ نسبت به همدلی دولت و مجلس درباره تصویب بودجه ابراز خشنودی کرد. به نظر می‌رسد با تصویب کلیات بودجه بتوان به پایان یافتن سردرگمی‌ها در این باره خوشبین بود.

در اخبار مربوط به بازارسرمایه نیز، هنوز هیچ مذاکره جدی در خصوص تغییر دامنه نوسان نامتقارن در جریان نیست. محسن خدابخش مدیر نظارت بر بورس ها و بازار های سازمان بورس و اوراق بهادار در خصوص رفع محدودیت دامنه نوسان گفته است: دامنه نوسان نامتقارن فعلا برداشته نمی شود و تصمیمی در خصوص دامنه نوسان گرفته نشده است. محمد حسن ابراهیمی سرو علیا ، عضو هیات مدیره سازمان بورس نیز گفته است: با توجه به این که هفته گذشته جلسه شورای عالی بورس برگزار شد، در شورا در این خصوص صحبت نشده است. به گفته او فعلا برنامه سازمان ، حفظ  دامنه نوسان طبق شرایط قبل است. همچنین رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار از مجلس، برای ورود به بازار رمز ارزها درخواست کرد. محمدعلی دهقان دهنوی در این باره گفته است: نمی توانم بگویم بورس رشد می کند، اما کارشناسان چنین اعتقادی دارند.

در خبر مربوط به کرونا نیز، نایب رییس اول مجلس با اشاره به تصمیم ستاد ملی مقابله با کرونا درخصوص وضعیت سفرهای نوروزی گفت: سفرها برای شهرهای آبی و زرد با رعایت پروتکل‌ها انجام می‌شود اما در جلسات آتی شهرهای آبی و زرد مشخص خواهند شد. روز یکشنبه دستورالعمل‌های بهداشتی شرط انجام سفرهای نوروزی اجرا می‌شود. وزیر کشور گفته است: در جلسه ستاد مطرح شد بجز شهر‌های قرمز و نارنجی با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی منعی برای سفر وجود ندارد. توصیه ما این است حداقل سفر با حداکثر رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی ایام نوروز برگزار شود. تصمیم‎گیری سفر به خارج از تهران به هفته بعد موکول شد. در همین حال استاندار تهران گفته است: طبق مصوبه ستاد ملی کرونا سفر به شهرهای قرمز و نارنجی ممنوع و به شهرهای زرد و آبی بلامانع است. به سرعت رنگ‌بندی استان‌ها درحال تغییر و تعداد بیمارهای بستری‌ شده در حال افزایش است، لذا تصمیم‎گیری درباره سفر به خارج از استان به هفته بعد موکول می‌شود.

در اخبار مربوط به انتخابات، به نظر می‌رسد کم کم صف‌بندی‌ها برای انتخابات 1400 مشخص می‌شود؛ سردار هوشی سادات فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا(ص) شد/ سعید محمد هم بعد از استعفا، به دلیل آنچه حضور در انتخابات ریاست جمهوری عنوان می‌شود، مشاور فرمانده کل سپاه شد. برخی اصولگرایان جوان درصدد هستند با اجماع بر سر نماینده واحد، سعید محمد را به عنوان کاندید ریاست جمهوری معرفی کنند. در همین حال خبر رسیده که نازنین زاغری آزاد شد، اما معلوم نیست آیا ممنوع الخروجی وی نیز برداشته شد. طیفی از این اخبار به نظر می‌رسد سیگنال‌های مهمی را به دنبال داشته باشد.

اخبار صنایع | کدام خبرها را پیگیری کنیم؟

روز یکشنبه، قیمت پایه محصولات پتروشیمی این هفته بر اساس میانگین نرخ ارز معاملاتی در سامانه نیما 22660 تومان اعلام شد. همچنین بانک مرکزی اعلام کرد: نرخ سود بین بانکی به زیر 20 درصد رسید. بانک مرکزی، اخیرا میانگین نرخ سود بین بانکی، حاصل از معاملات هفتگی عملیات بازار باز را در صفحه اول سایت بانک مرکزی به روز رسانی و منتشر میکند تا بدین ترتیب در خصوص وضعیت نرخ بهره، شفافیت اطلاعاتی بهتری نسبت به قبل در اختیار فعالان اقتصادی قرار گیرد. رئیس سازمان بورس خطاب به بانک مرکزی گفته است نرخ سود بین بانکی را کاهش دهید. علی محمد دهقان دهنوی، رئیس سازمان بورس در این باره گفته است: مهم‌ترین امر در بازار سرمایه متغیر‌های کلان است ما از بانک مرکزی تقاضا داریم نرخ‌های بازدهی از جمله سود بین بانکی را به نوعی تنظیم کنند تا بازار‌ها در کنار هم کار کنند. این نرخ کاهش یافته اما باید بیش از این کاهش پیدا کند.

اخبار شرکت‌ها | کدام خبرها را پیگیری کنیم؟

همچنان اخبار افزایش سرمایه در صدر اخبار مهم شرکت‌ها در روزهای پایانی سال است؛ بانک دی (دی) از برگزاری مجمع با دستورکار افزایش سرمایه در 27 اسفند امسال در ساعت 10 صبح در ساختمان مرکزی بیمه دی (تهران) خبر داد. این بانک البته در یک شفاف سازی اعلام کرد: برگزاری مجمع فوق منوط به اخذ مجوز از سازمان بورس و اوراق بهادار است، در غیر اینصورت برگزاری مجمع عمومی فوق العاده با موضوع افزایش سرمایه به زمان دیگری موکول خواهد شد. همچنین ماشین سازی اراک (فارا) نیز از برگزاری مجمع با دستورکار افزایش سرمایه در مجمع 27 اسفند ساعت 10 صبح در دفتر شرکت (اراک) خبر داد؛ سرمایه از 628 میلیارد تومان به 1443 میلیارد تومان می‌رسد.

گروه صنعتی ایران‌خودرو اعلاک کرد: در ۱۱ ماهه امسال، با تولید ۴۵۹ هزار و ۲۶۹ دستگاه خودرو سواری، موفق به افزایش سهم ۸‌درصدی از کل بازار سواری کشور شده که علاوه بر اینکه نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد ۳۷ درصدی را رقم زده، بیش از ۵۵ درصد از سهم بازار کل کشور در بخش سواری را نصیب خود کرد.براساس آمار و اطلاعات منتشر شده از سوی دفتر صنایع خودرو و نیرومحرکه وزارت صنعت، معدن و تجارت (صمت)، ایران‌خودرو در بخش خودروهای سواری با افزایش ۸ درصدی، سهم خود در بازار را به بیش از ۵۵ درصد رسانده است.از ابتدای سال جاری تا پایان بهمن ماه، ایران خودرو با تولید ۴۵۹ هزار و ۲۶۹ دستگاه خودروی سواری توانسته میزان تولید را نسبت به مدت مشابه سال گذشته بیش از ۳۷ درصد و همچنین زمان سهم بازار را نیز ۸ درصد افزایش دهد.

 مواد اولیه داروپخش (دتماد) نیز از مهلت استفاده از حق تقدم ها با شیوه پذیره نویسی از 20 اسفند امسال تا 25 اسفند امسال خبر داد؛ با توجه به افزایش سرمایهُ شرکت از 50 میلیارد تومان به 71.5 میلیارد تومان، تعداد 201 میلیون سهم با توجه به حق تقدم استفاده شده توسط سهامداران فعلی، و با عنایت به انقضای مهلت استفاده از حق تقدم مذکور برای تحقق افزایش سرمایه بدین وسیله تعداد 13.6 میلیون سهم 100 تومانی برای پذیره نویسی عمومی عرضه میگردد. همچنین پتروشیمی تخت جمشید (شجم) نیز از مهلت استفاده از حق تقدم ها و شیوه پذیره نویسی از تاریخ 18 اسفند تا 2 فروردین 1400 خبر داد. تعداد 1,958,029,423 سهم با توجه به حق تقدم استفاده شده توسط سهامداران فعلی، و با عنایت به انقضای مهلت استفاده از حق تقدم مذکور برای تحقق افزایش سرمایه بدین وسیله تعداد 41,970,577 سهم 1000 ریالی برای پذیره نویسی عمومی عرضه میگردد. سرمایه شرکت از 450 میلیارد تومان به 650 میلیارد تومان می‌رسد.

در همین حال، روز یکشنبه، مجمع عمومی به صورت فوق العاده تولیدات پتروشیمی قائد بصیر (شبصیر) برای بررسی افزایش سرمایه از محل سود انباشته با حضور اعضاء و 86 درصد سهامداران در حال برگزاری است. افزایش سرمایه مورد بررسی به میزان 170 میلیارد ریال و معادل 51.5 درصد خواهد بود که سرمایه شرکت را از 330 میلیارد ریال به 500 میلیارد ریال افزایش می دهد. فرزادی؛ مدیرعامل پتروشیمی قائد بصیرگفته است: تولید شرکت تا پایان بهمن ماه 38 هزار تن بوده است که با رشد 24 درصدی نسبت به سال گذشته همراه بوده است. فروش شرکت نیز تا بهمن ماه برابر با 36.6 هزار تن  بوده که رشد 10 درصدی نسبت به سال گذشته داشته است.

توسعه بین المللی صنعت گردشگری پدیده شاندیز از تصویب افزایش سرمایه و ارسال گزارش هیئت مدیره به بازرس قانونی خبر داد. سرمایه شرکت از 148 میلیارد تومان به 742 میلیارد تومان می‌رسد. همچنین سیمان مجد خواف (سخواف) از پیشنهاد هیات مدیره مبنی بر افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی داراییها خبر داد. همچنین پالایش نفت بندرعباس (شبندر) نیز از تایید افزایش سرمایه 391 درصدی توسط حسابرس خبر دادند؛ سرمایه شرکت از 2868 میلیارد تومان به 14100 میلیارد تومان می‌رسد. در همین حال قند هگمتان  (قهکمت) از تایید افزایش سرمایه 650 درصدی توسط حسابرس خبر داد؛ سرمایه قهکمت از 41 میلیارد تومان به 307 میلیارد تومان میرسد. کارخانجات مخابراتی ایران (لکما) نیز از پیشنهاد افزایش سرمایه 291 درصدی هیئت مدیره به مجمع فوق العاده خبر داد؛ سرمایه شرکت از 323 میلیارد تومان به 1264 میلیارد تومان می‌رسد.

درخبر مهم دیگری که چهارشنبه این هفته قرار است انجام شود، آگهی عرضه اولیه شرکت سرمایه‌گذاری مدیریت سرمایه مدار (مدار) در بورس تهران است که حداکثر سهمیه هر کد: ۴۰۰ سهم و دامنه قیمت: ۴۷۵ تا ۵۰۵ تومان اعلام شد. همچنین خبر رسید که ریل پرداز نوآفرین پس از اینکه هفته گذشته عرضه‌اولیه‌اش متوقف شد، قرار است این هفته نیز چهارشنبه عرضه اولیه شود؛ شرایط عرضه اولیه 668 میلیون سهم با تعداد هر کد 1300 سهم و با مبلغ 434.8 تومان تا 444.8 تومان انجام می‌شود. دوره ثبت سفارش از سه شنبه 19 اسفند (فردا) از ساعت 13 تا 17 و تخصیصی سهام چهارشنبه 20 اسفند خواهد بود.

در اخبار مرتبط دیگر نیز، کیسون (کیسون) از افزایش یکی از قرارداها خبر داد؛ احداث کارخانه تولید کنسانتره سنگ آهن به ظرفیت 2.5 میلیون تن در سال، مبلغ قرارداد قبل از این الحاقیه 18.677.530 یورو و 924.222 میلیون ریال بوده و با اضافه شدن این الحاقیه به مبلغ 1.656.643 میلیون ریال به مبلغ ریالی قرارداد، مبلغ نهایی به 18.677.830 یورو و 2.580.865 میلیون ریال رسیده است. همچنین بیمه البرز (البرز) با وزارت نفت  حدود  171 میلیارد تومان قرارداد منعقد کرده است. تجارت الکترونیک پارسیان کیش (تاپکیش)  و تجارت الکترونیک پارسیان (رتاپ) از انعقاد قرارداد مهم با موضوع قرارداد: فروش 18000 دستگاه کارتخوان  و طرف قرارداد: تجارت الکترونیک پارسیان خبر داد.

در خبرهای دیگر، لیزینگ ایران (ولیز) از شناسایی بیش از 5 میلیارد تومان سود برای شرکت یک ملک واقع در کیانمهر کرج به مزایده گذاشته شد و پاکت های واصله در حضور اعضا کمیسیون معاملات بازگشایی و مورد بررسی قرار گرفت. همچنین  بانک سینا (وسینا) از واگذاری دوباره 10درصد از سهام متعلق به این بانک در شرکت توسعه اعتماد مبین  که مشتری نداشت، خبر داد که به علت عدم مراجعه خریدار جهت دریافت اسناد شرکت در مزایده و با عنایت به عدم دریافت هرگونه پاکت پیشنهاد مراتب در تاریخ 99/12/16صورتجلسه گردید .

یکشنبه همچنین نفتای پالایشگاه تهران روی میز فروش بورس انرژی قرار گرفت؛ رینگ داخلی این بورس، امروز (یکشنبه، ۱۷ اسفندماه) شاهد عرضه کالاهای آیزوریسایکل، حلال ۴۰۲، نفتای سبک و نفتای سنگین پالایش نفت تهران، آیزوریسایکل، آیزوفید، بلندینگ نفتا حلال ۴۱۰، حلال ۴۰۴ و نفتای سنگین تصفیه‌نشده پالایش نفت شیراز و آیزوفید، حلال ۴۰۲، حلال ۴۰۴ و ریفورمیت پالایش نفت تبریز است و ته‌مانده برج تقطیر پالایش نفت کرمانشاه در رینگ بین‌الملل عرضه می‌شود. روز شنبه (۱۶ اسفندماه) کالاهای اکستراکت سنگین شرکت نفت ایرانول در رینگ داخلی و گازمایع مجتمع گاز پارس‌جنوبی در رینگ بین‌الملل بازار فیزیکی بورس انرژی ایران معامله شد.

هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس (فارس) اعلام کرد: واحد الفین پتروشیمی بندرامام نخستین بار به ظرفیت اسمی تولید رسید. پتروشیمی بندرامام در واحد الفین خود موفق شد با استفاده بهینه از خوراک ورودی و تغییر آرایش کوره‌های واحد، شاخص تولید محصول این واحد را نسبت به خوراک دریافتی به بیش از ۹۰ درصد برساند و تولید با ظرفیت اسمی در الفین این مجتمع را برای نخستین بار ثبت کند.

در خبر دیگری بورس اعلام کرد: با توجه به عدم رعایت مفاد ماده 38 دستورالعمل پذیرش اوراق بهادار در بورس اوراق بهادار تهران ( عدم رعایت الزامات ماده 7دستورالعمل اجرایی افشای اطلاعات شرکت های ثبت شده نزد سازمان بورس اوراق بهادار تهران اقدام به اعطای فرصت 15 روزه به ناشر تاپیکو (تا 30  اسفند امسال) جهت رعایت موارد فوق نموده است. در خبر دیگری، تامین سرمایه نوین (تنوین)، مجمع عمومی عادی سالانه زیر مجموعه (شرکت فرعی کارگزاری تأمین سرمایه نوین) برگزار شد که طی آن مبلغ 800 میلیارد ریال تقسیم سود مصوب شد که از مبلغ فوق حدود 536 میلیارد ریال در دفاتر شرکت تأمین سرمایه نوین تحت عنوان درآمد حاصل از سرمایه گذاریها ثبت می‌شود. گروه صنایع کاغذ پارس (چکاپا) نیز از برگزاری جلسه مجمع عمومی این شرکت در ساعت 10 صبح روز چهارشنبه 27 اسفند در تهران خبر داد.

مجمع عمومی عادی سالیانه منتهی به 30 آذرماه سال 99  داروسازی دکتر عبیدی روز جاری با حضور 90 درصدی سهامداران حقیقی و حقوقی و نمایندگان آنها در حالی برگزار شد که در پایان این جلسه به ازای هر سهم 20 تومان معادل 90 میلیارد تومان تقسیم و در نهایت صورت های مالی شرکت مورد تصویب مجمع قرار گرفت. در ادامه این جلسه مدیر عامل شرکت به برنامه های میان مدت شرکت اشاره کرد که به شرح زیر است:  ادامه روند اصلاح و تغییرات ساختاری خطوط تولید جهت تطابق با استانداردهای کیفی مطابق با شاخص های بین المللی برای ارتقا GMP، افزایش سطح موجودی ها جهت جلوگیری از کمبود مواد اولیه به دلیل تحریم های اقتصادی، بکارگیری روشهای جدید ارتباط با مشتریان و ارائه خدمات در راستای افزایش سطح آگاهی و رضایت بیماران و پزشکان، ادامه روند اصلاح فرمولاسیون برخی از محصولات و نیز تولید و اضافه نمودن محصولات جدید برمبنای نیازسنجی انجام شده در جامعه در حوزه های مختلف درمانی. همچنین ایجاد آزمایشگاه کنترل کیفیت و تحقیق و توسعه از پروژه های در دست کار شرکت است.  به گفته رضویان سایت تولید داروی مکمل نیز تا اواخر سال 1400 به بهره برداری خواهد رسید. همچنین سایت عبیدی البرز در زمینی به مساحت 45 هزار متر مربع با ظرفیت تولید 10 میلیون جعبه دارو نیز از مهم ترین پروژه های شرکت است.

در جلسه مجمع، مدیرعامل در پاسخ به سوال سهامداران در رابطه با افزایش سرمایه تصریح کرد که این شرکت هیچ برنامه ای برای افزایش سرمایه چه از محل تجدید ارزیابی دارایی ها و چه سایر روش ها ندارد.  در ادامه  بازرس و حسابرس این شرکت اذعان کرد که وضعیت های با اهمیت شرکت clean  است و  عنوان کرد: براساس گزارش حسابرس برای سال مالی منتهی به 30/9/99 عملکرد مالی و جریان‌های نقدی گروه و شرکت اصلی برای سال مالی منتهی به تاریخ مزبور، از تمام جنبه های با اهمیت طبق استانداردهای حسابداری، به نحو مطلوب نشان می دهد. بعد از قرائت گزارش عملکرد هیئت مدیره و همچنین گزارش بازرس و حسابرس قانونی شرکت، صورتهای مالی شرکت به تصویب هیئت مدیره شرکت رسید.