شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#چهارشنبه

مهم برای بورسی ها/ دو عرضه اولیه روز چهارشنبه را بشناسید

کدخبر: 397964
اقتصادنیوز: دو عرضه اولیه روز چهارشنبه را بشناسید.شرکت "سرمایه گذاری مدیریت سرمایه مدار و شرکت ریل پرداز نوآفرین.

به گزارش اقتصادنیوز، تعداد 345 میلیون سهم معادل 15 درصد از سهام شرکت "سرمایه گذاری مدیریت سرمایه مدار" به عنوان پانصد وهفتاد و هفتمین شرکت در فهرست شرکت های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران در بخش "سرمایه گذاری ها" و طبقه "سایر واسطه های مالی" در فهرست نرخ‌های بازار دوم و در نماد " مدار " به شیوه ثبت سفارش جهت کشف قیمت روز چهارشنبه 20 اسفند امسال عرضه میشود. آگهی عرضه اولیه شرکت سرمایه‌گذاری مدیریت سرمایه مدار (مدار) در بورس تهران است که حداکثر سهمیه هر کد: ۴۰۰ سهم و دامنه قیمت: ۴۷۵ تا ۵۰۵ تومان اعلام شد.

شرکت تولیدی و صنعتی مدار در تاریخ ۱۳۴۳/۱۲/۱۳ به صورت شرکت سهامی خاص تأسیس شده و در اداره ثبت شرکتها و مالکیت صنعتی تهران به ثبت رسید.در پی تقاضای شرکت سرمایه گذاری مدیریت سرمایه مدار نام این شرکت با نماد “مدار” در سازمان بورس و اوراق بهادار درج گردید. در حال حاضر، این شرکت جزء شرکت های سرمایه گذاری گروه توسعه ملی  است.

همچنین در فرابورس خبر رسید که ریل پرداز نوآفرین پس از اینکه هفته گذشته عرضه‌اولیه‌اش متوقف شد، قرار است این هفته نیز چهارشنبه عرضه اولیه شود؛ شرایط عرضه اولیه 668 میلیون سهم با تعداد هر کد 1300 سهم و با مبلغ 434.8 تومان تا 444.8 تومان انجام می‌شود. دوره ثبت سفارش از سه شنبه 19 اسفند (فردا) از ساعت 13 تا 17 و تخصیصی سهام چهارشنبه 20 اسفند خواهد بود. این شرکت مدیریت قطارهای 5 ستاره فدک را برعهده دارد.

هنگامی که سهام شرکتی برای نخستین بار در بورس عرضه می‌شود، به روز اول عرضه سهام، «عرضه اولیه» گفته می‌شود، در این روز درصد مشخصی از کل سهام شرکت برای نخستین بار از طریق بورس یا فرابورس توسط سرمایه‌گذاران خریداری می‌شود.

 

Image-1 (7)