جدول حقوق و دستمزد کارکنان در سال 1400/ رقم افزایش حقوق ها در 1400

کدخبر: ۳۹۷۷۰۹
اقتصاد نیوز: با مصوبه دیروز نمایندگان مجلس به حداقل حقوق بگیران دولتی مبلغ 700 هزار تومان در سال آینده افزوده شد.
جدول حقوق و دستمزد کارکنان در سال 1400/  رقم افزایش حقوق ها در 1400

به گزارش اقتصاد نیوز روز گذشته نمایندگان مجلس مصوب کردند دریافتی کارکنان دولت در سال 1400 کمتر از سه میلیون و 500 هزار تومان نباشد. این رقم در سال جاری دو میلیون و 800 هزار تومان تعیین شده بود. با این حساب دولت سال آینده باید 25 درصد حقوق این بخش از حقوق بگیران را بالا ببرد. در عین حال مجلس مصوب کرد سقف ریالی افزایش حقوق از دو میلیون و 500 هزار تومان بیشتر نباشد. براساس این مصوبه حقوق‌های بالای ۱۰ میلیون تومان بعد از افزایش ۲۵ درصدی نباید بیشتر از ۲.۵ میلیون تومان به آنها اضافه شود. اما تکلیف دریافتی سایر رده های حقوق بگیر دولت چیست؟

در اکوایران ببینید: کارکنان بخش دولتی و خصوصی چقدر باید مالیات بدهند؟


بیشتر بخوانید:

با این مصوبه حقوق بگیران دولت  بین یک میلیون تا دو میلیون و 500 هزار تومان افزایش حقوق ماهیانه خواهند داشت. در مقابل از حقوق های 4 میلیون تومان به بالا مالیات اخذ می شود. پله اول مالیاتی 100 هزار تومان است و پله آخر 3 میلیون و 325 هزار تومان در ماه. به همین دلیل کارمندان دولتی که در سال آینده بالای 20 میلیون تومان حقوق می گیرند خالص دریافتی آنها به دلیل پرداخت مالیات بیشتر از امسال کمتر است.

مجلس مصوب کرد پاداش پایان‌خدمت کارکنان به ازای هر سال خدمت حداکثر تا سی‌سال و تا سقف چهار میلیارد و هفتصد و بیست میلیون (۴.۷۲۰.۰۰۰.۰۰۰) ریال خواهد بود. یعنی کارکنان دولت در صورت آنکه بخواهند در سال آینده بازنشسته شوند با فرض سی سال سابقه خدمت بیشتر از 472 میلیون تومان نمی توانند پاداش دریافت کنند.

حقوق 1400

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید