شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#قیمت طلا#جدید#بازار طلا
آیا مبارزه طلا تمام شده است؟

پیش بینی جدید از قیمت طلا / دردسر بزرگ برای بازار طلا

کدخبر: 397612
اقتصادنیوز : افزایش بدون کنترل بازده اوراق قرضه دردسر جدید برای قیمت طلا شده است. برخی تصور می کنند این بازده مثبت بازار این هفته را نزولی می کند. اما گروهی امیدوارند قیمت طلا به کف 11 ماهه نرود

براساس گزارش اقتصادنیوز، طبق آخرین نتایج نظرسنجی هفتگی طلا در کیتکو نیوز ، حرکت جدید در دلار آمریکا ، افزایش بازده اوراق قرضه و افزایش خوش بینی سرمایه گذاران در مورد رشد اقتصادی ایالات متحده ، ضررهای خود را به بازار طلا تحمیل می کند زیرا احساسات برای آینده به این بازار کاملا نزولی است.

برای بسیاری از سرمایه گذاران طلا ، این سوال باقی مانده است که بازده اوراق قرضه چگونه بالا می رود. برای بسیاری ، این مهمترین عنصری است که موجب می شود فلز گرانبها خلاف بازده اوراق خزانه داری حرکت می کند.

فیلیپ استریبیل ، استراتژیست ارشد بازار در Blue Line Futures ، گفت: « هرجا که بالاترین بازده باشد ، قیمت طلا پایین ترین خواهد بود.»

در این هفته ، در مجموع 13 متخصص بازار در نظرسنجی وال استریت کیتکو نیوز شرکت کردند. چهار تحلیلگر یا 29 درصد اظهار داشتند که هفته جاری طلا صعودی خواهد بود. هشت تحلیلگر یا 57 درصد گفتند که آنها نزولی خواهد بود. دو تحلیلگر یا 14٪ اظهار داشتند که آنها از نظر فلز گرانبها خنثی هستند.

در بخش خرده فروشی ، 1،482 پاسخ دهنده در نظرسنجی های آنلاین شرکت کردند. در مجموع 595 رای دهنده ، یا 40٪ ، تصور افزایش قیمت طلا را داشتند. 657 مورد دیگر یا 44٪ پیش بینی  کردند که  قیمت طلا سقوط کند. در حالی که 230 رأی دهنده باقیمانده ، یا 16٪ ، خواهان یک بازار فرعی هستند.

افزایش احساسات نزولی در حالی است که جمعه قیمت طلا به سطح حمایت بحرانی خود سقوط کرد. قیمت طلا پس از اعلام دولت ایالات متحده مبنی بر ایجاد 379هزار شغل در ماه فوریه(بهمن) ، به حدود 1680 دلار در هر اونس قرار گرفت.

طلا

داده های حقوق و دستمزد غیر کشاورزی ماه گذشته به طور قابل توجهی قوی تر از حد انتظار بود زیرا اقتصاددانان به دنبال رشد شغل حدود 197هزار بودند.

اگرچه قیمت طلا از پایین ترین سطح روز جمعه برگشت ، اما بازار هنوز در حال آماده سازی است تا هفته را از سطح نزولی بالا ببرد. معاملات آتی طلای آوریل آخرین قیمت را هر اونس 1696.60 دلار به پایان برد که نسبت به جمعه گذشته تقریباً 2٪ افت داشت.

همزمان با بهبود شرایط اقتصادی ، برخی از تحلیلگران بازار می گویند که بازدهی اوراق قرضه پس از آنکه جروم پاول رئیس فدرال رزرو در سخنرانی در اجلاس مشاغل افزایش یافت.

او اظهار داشت که برای تنظیم سیاست های پولی بانک مرکزی چیزی بیش از افزایش بازده اوراق قرضه لازم است. در حالی که افزایش بازده اوراق قرضه توجه او را به خود جلب کرد ، اظهار داشت که سیاست پولی براساس یک عدد نیست.

دارین نیوزوم ، رئیس شرکت تحلیل دارین نیوزوم ، گفت که اظهارات پاول به این معنی است که بازده اوراق قرضه می تواند بدون کنترل ادامه پیدا کند ، و این فشار را بر قیمت طلا اضافه می کند.

اوله هانسن ، رئیس استراتژی کالای بانک ساکسو(بانک بین المللی) ، گفت که در کوتاه مدت طلا صعودی است زیرا انتظار دارد قیمت طلا در پایین ترین سطح 11 ماهه اخیر حمایت خود را حفظ کند. با این حال ، او همچنین اشاره کرد که مبارزه طلا هنوز تمام نشده است.