شهرخبر

مردان دروغگو تر هستند یا زنان؟

کدخبر: 397738
اقتصادنیوز : اگر از یک خانم این سوال را بپرسیم بدون شک آقایان را دروغ گوتر معرفی می کند و اگر از یک آقا این سوال شود خانم ها را ارجح تر می داند برای دانستن واقعیت با ما همراه شوید.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از نمناک ،مردان و زنان به طور معمول با تعداد تکرار دروغ گویی یکسانی روز خود را آغاز و به پایان می رسانند اما دلیل دروغ گفتن آنها متفاوت است چرا که مردان برای بهتر جلوه دادن خود در نظر دیگران این کار را انجام می دهند و زنان برای به وجود آوردن حس بهتر از خود در دیگران مرتکب دروغ می شوند. جالب است بدانید که 25 درصد آقایون به دروغ گویی خود اعتراف می کنند در حالی که این عدد برای خانم ها 20 درصد است.

مطالعات انجام شده برای یافتن دلیل دروغ گویی بسیار سخت به نتیجه می رسد به این دلیل که اعتماد به پاسخ این افراد کمی سخت است به دلیل اینکه همه افراد در پاسخ صادق نیستند به این دلیل سوالات بیشتر به صورت غیر مستقیم انجام می شود مانند تست هایی به صورت الکترونیکی و .. انجام می شود.

اما چرا و چه زمانی مردان و زنان بیشتر دروغ می گویند؟

یک تحقیق در انگلستان این را نشان می دهد که زنان در گفتن دروغ بهتر عمل می کنند و در حفظ راز و رمز برای جلوگیری از فاش شدن دروغ شان ماهرانه تر عمل می کنند. درصد گول خوردن مردان و باور دروغ دیگران 5 درصد بیشتر از زنان است. این می تواند به دلیل روش و راه زنان در حفظ حالت خود بعد از گفتن دروغ باشد.

مهم نیست که کدام یک بیشتر دروغ می گویند نکته مهم این است که روانشناسان معتقدند که با گفتن دروغ سیگنال هایی ایجاد می شوند که با ایجاد استرس عواقبی که تمام شما از آنها مطلع هستید از جمله آسیب به پوست و مو را به دنبال دارد.