فلز گرانبهای داخلی ریزش می کند؟

علامت‌های نزولی به سکه و دلار + نمودار

کدخبر: ۳۹۷۳۹۶
اقتصادنیوز: روز پنج شنبه، سکه و دلار مرزهای حمایتی مهمی را از دست دادند، عاملی که انتظارات کاهشی را در هر دو بازار تقویت کرده است.
علامت‌های نزولی به سکه و دلار + نمودار

به گزارش اقتصادنیوز در آخرین روز هفته، اسکناس آمریکایی مرز حمایتی 25 هزار تومانی را از دست داد و به ابتدای محدوده 24 هزار و 900 تومانی نزدیک شد. در بازار سکه نیز محدوده حیاتی 10 میلیون و 800 هزار تومانی حفظ نشد و این فلز گران بها روانه سطح10 میلیون و 700 هزار تومانی شد.

سیگنال عراقی به قیمت دلار

روز جمعه برخی خبرگزاری ها از آغاز آزادسازی دارایی های ارزی ایران در عراق خبر دادند. این خبر، سیگنال تازه ای به بازیگران کاهشی بازار ارز بود. ممکن است تحت تاثیر این خبر قیمت دلار در روز اول هفته افت بیشتری را تجربه کند. روز جمعه بازیگران ارزی تمایل زیادی به خرید دلار نداشتند.

رییس کل بانک مرکزی نیز در روز جاری عنوان کرد که قیمت دلار در سامانه نیما تا کانال 22 هزار تومانی پایین رفته است. این موضوع نیز احتمال افت بیشتر قیمت دلار در بازار آزاد را تقویت می کرد. در کنار این، هفته گذشته، روند دلار در بازار آزاد نزولی بود و افت قیمت، نشان می داد که معامله گران در حال خروج از بازار هستند. دلار در هفته ای که گذشت،‌ به صورت پله ای و آرام راه کاهشی را در پیش گرفت و نزدیک به 2 درصد از ارزش خود را از دست داد. به گفته فعالان، معامله گران افزایشی انتظار داشتند، اروپا و آمریکا پاسخ تندی به خروج ایران از پروتکل الحاقی بدهند،‌ ولی چنین اتفاقی رخ نداد . حتی برخی اخبار تایید نشده از احتمال مذاکرات برجامی در سال جاری خبر می داد. این موضوع احتیاط خریداران بازار ارز را بیشتر کرده بود.

احتیاط خریداران در بازار دلار و افت قیمت این ارز موجب شده بود که قیمت سکه نیز در مسیر نزولی قرار بگیرد. با این حال، سکه نسبت به افت قیمت دلار، ‌کاهش سنگین تری را تجربه کرد. در برابر افت حدودا2 درصدی دلار، سکه نزدیک به 6 درصد از ارزش خود را از دست داد.  به نظر می رسد سقوط بهای طلا در بازار های جهانی موجب شد که سکه بازان در بازار داخلی با قدرت بیشتری در موقعیت فروش قرار بگیرند. طلا در هفته گذشته نه تنها به بالای سطح هزار و 750 دلاری نرفت که در اواخر هفته مرز مهم هزار و 700 دلاری را از دست داد. تحلیل گران فنی باور دارند، اگر طلا زیر سطح هزار و 700 دلار باقی بماند، سکه به زیر 10 میلیون و 500 هزار تومان ریزش خواهد کرد.

 

  • بازدهی بازارها هفته دوم اسفندماه 1399
  • بازدهی بازارها هفته دوم اسفندماه 1399
  • بازدهی بازارها هفته دوم اسفندماه 1399
اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید