فشار طلا روی سکه ادامه یافت

روز سخت خالی فروشان دلار + نمودار

کدخبر: ۳۹۷۰۲۰
اقتصادنیوز: امروز سیزدهم اسفند 1399، زمانی برای ضرر خالی فروشان ارزی بود.
روز سخت خالی فروشان دلار + نمودار

کسانی که روز سه شنبه در حوالی مرز 25 هزار تومانی اقدام به فروش دلار کرده بودند، امروز ناچار شدند،‌ این ارز را با قیمت های بالاتری تهیه کنند و تحویل مشتری خود دهند. گروهی نیز ما به تفاوت ضرر خود را به صورت ریالی پرداخت کردند.

عامل اصلی ضرر خالی فروشان، افزایش قیمت دلار در شرایطی بود که کمتر انتظار آن را داشتند. روز چهارشنبه دلار توانست از مرز 25 هزار تومانی فاصله بیشتری بگیرد و در محدوده 25 هزار و 330 تومان قرار بگیرد. درست است که این قیمت تنها 5 دهم درصد از نرخ بسته شده روز سه شنبه بیشتر بود،‌ولی بخش زیادی از خالی فروشان صبح سه شنبه اقدام به فروش دلار کرده بودند؛ در آن مقطع زمانی دلار حدود 25 هزار و 50 تومان قیمت داشت و خالی فروشان تصور می کردند، بازار آماده ورود به کانال 24 هزار تومانی است.

با این حال نه تنها چنین اتفاقی رخ نداد که بازار در کانال 25 هزار تومانی پیشروی کرد. به گفته فعالان، یکی از عواملی که زمینه ساز صعود قیمتی دلار شد، افزایش ارزش حواله درهم بود. نرخ حواله درهم امروز به بالای خط 7 هزار تومانی رفت و انتظارات افزایشی بازیگران بازار ارز داخلی را تحت تاثیر قرار داد. با وجود رشد قیمت دلار در روز چهارشنبه، بازار کار دشواری برای شکست سطح 25 هزار و 500 تومانی دارد. در روزهای اخیر در نزدیکی سطح قیمتی یاد شده میزان فروش های ارزی افزایش پیدا می کند. دلار برای اینکه به راحتی به بالای سطح 25 هزار و 500 تومانی برود،‌نیاز به درهمی دارد که خط 7 هزار و 200 تومانی را شکسته باشد.

افزایش قیمت دلار موجب شد که سکه امامی نیز از فاز نزولی خارج شود. سکه امامی روز چهارشنبه به زیر محدوده 10 میلیون و 900 هزار تومانی نرفت و با 10 هزار تومان افزایش به بهای 10 میلیون و 930 هزار تومان رسید. این اتفاق در حالی رخ داد که بهای طلا در بازارهای جهانی تا ساعت 3 بعدازظهر سیر نزولی داشت. در واقع رشد قیمت سکه در شرایطی رقم خورد که مانند روزهای اخیر تحت فشار اونس طلا قرار داشت. قیمت سکه با وجود رشد روز چهارشنبه از ارزش ذاتی خود فاصله زیادی گرفته است. این عامل می تواند قیمت فلز گران بهای داخلی را تحت فشار قرار دهد.

  • N
  • N2
  • N3
  • N4
  • N5
اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید