فلز زرد مایوس کننده ترین دارایی جهان

قیمت خطرناک برای طلا

کدخبر: ۳۹۷۰۱۲
قیمت طلا برای شکستن خط نزولی نیازمند برگشت به بالای سطح 1765 دلار است. در عین حال عبور از مرز 1690 دلار نیز برای قیمت طلا خطرناک توصیف می شود.
قیمت خطرناک برای طلا

به گزارش اقتصاد نیوز با وجود داده های ضعیف اقتصاد آمریکا قیمت طلا واکنش صعودی نداشت. امروز شاخص مدیران خرید آمریکا منتشر شد.شاخص ISM گزارشی است از نظر مدیران خرید بیش از 250 کمپانی صنعتی در 21 صنعت مختلف که در 50 ایالت آمــــریکا فعالیت تولیدی دارند. این شاخص مهمترین شاخصی است که وضعیت کارخانه های تولیدی و صنعتی را در آمریکا مورد بررسی قرار می دهد.

این شاخص برای ماه فوریه 55.3 اعلام شد بالا بودن شاخص بالای عدد 50 نشانه وضعیت مناسب در اقتصاد است اما این رقم در مقایسه با ماه ژانویه کمتر بوده است. در حالی که انتظار می رفت شاخص مدیران خرید تغییر زیادی نکند. با وجود ضعف داده ها قیمت طلا واکنش مناسبی به این اتفاق نداشت و قیمت طلا به نزدیکی 1700 دلار رسیده است.

بازار کار نیز شتاب خود را از دست داده شاخص اشتغال در مقایسه با ماه ژانویه داشته است. به گفته برخی از اقتصاددانان ، داده های اشتغال به خوبی گزارش روزانه گزارش های حقوق و دستمزد غیر کشاورزی نیست زیرا بخش خدمات نقش مهمی در اشتغال دارد.

نمودار طلا

برخی کارشناسان اعتقاد دارند: "فلز زرد طی دو سه ماهه اخیر یکی از ناامیدکننده ترین دارایی های کره زمین بوده است ، قیمت ها تقریباً 20٪ نسبت به اوج ماه آگوست کاهش یافته است."

تحلیل گران فنی می گویند: قیمت طلا برای خنثی کردن روند نزولی فعلی باید به بالای 1765 دلار در هر اونس برگردد. در همین حال در روند نزولی سطح حمایت فنی قابل توجه بعدی 1690 دلار در هر اونس است. شکستن این خط می تواند روند نزولی در بازار طلا را حداقل در کوتاه مدت تشدید کند.

برخی تحلیل گران اعتقاد دارند وضیت کنونی طلا ناشی از تغییر حس معامله گران نسبت به طلا است. خاصیت پناهگاهی طلا در برابر تورم بر اثر این تغییر حس خدشه دار شده است اما این خدشه ماندگار نیست و سرمایه گذاران مجددا به این رویکرد باز خواهندگشت.

 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • نیم قرن با اقتصاد ایران؛ ۲۹ اسفند

      اقتصادنیوز: «نیم قرن با اقتصاد ایران» به سال چهارم رسید. ما در این بخش‌ تلاش می‌کنیم روندهای اقتصاد ایران و جهان را…

    کارگزاری مفید