رکورد ابتلا و تست کرونا شکسته شد +اینفو

صعود خطرناک آمار بیماران بدحال کرونا در ایران

کدخبر: ۳۹۶۹۲۸
بررسی آما ها نشان می دهد شمار بیماران بدحال کرونایی در ایران و جهان روندی صعودی پیداکرده اند.
صعود خطرناک آمار بیماران بدحال کرونا در ایران

به گزارش اقتصادنیوز، در سیزدهمین روز اسفند ماه شمار تستهای روزانه کرونا برای نخستین بار در کشور به 60 هزار تست رسید. این بالاترین حد آزمایش های روزانه در کل شیوع کرونا در ایران بوده است. در همین راستا میزان ابتلا نیز با 0.35 درصد افزایش نسبت به روز گذشته رکورد دیگری در زمستان کرونایی کشور به ثبت رساند.

آمار کرونا در ایران

شمار مبتلایان روزانه کرونا در ایران با 0.35 درصد افزایش نسبت به روز قبل به 8 هزارو 525 نفر رسید که بالاترین میزان ثبت شده از زمان شیوع این بیماری در ایران تا به امروز بوده است.

از این میزان، 764 نفر نیز در بیمارستان ها بستری شدند که نسبت به روز گذشته 2.5 درصد کاهش پیدا کرده است.

سومین متغیر خطرناک در آمارهای کرونایی، میزان مرگ و میر براثر این بیماری است. این آمار نسبت به روز قبل تغییری نکرده و در حد 86 نفر ثابت مانده است.

آمار بیماران بدحال کرونایی در کشور اما در ادامه روند افزایشی خود در روز های گذشته، امروز نیز مسیر صعودی خود را طی کرده و با 0.24 درصد افزایش نسبت به روز گذشته به 3 هزارو 747 نفر رسید.

نکته مهم در آمارهای کرونایی کشور ثبت رکورد آزمایش های روزانه بوده است. در 24 ساعت گذشته با ثبت 60 هزار و 201 تست رکورد بیشترین تعداد آزمایش در تمام مدت کرونا در ایران ثبت شد.

در حال حاضر ۱۱ شهرستان قرمز، ۳۲ شهرستان نارنجی، ۲۵۱ شهرستان زرد و ۱۵۴ شهرستان آبی هستند. 

شهرهای آبادان، اهواز، بندر ماهشهر، خرمشهر، دزفول، دشت آزادگان، رامهرمز، شادگان، شوشتر، کارون و هویزه در وضعیت قرمز قرار دارند.

کرونا

آمار کرونا در جهان

درمیان متغیر های ثبت شده از وضعیت کرونایی در جهان آمار مرگ و میر  بیشترین رشد را در این روز داشته است. بر همین اساس تعداد جانباختگان جهانی نسبت به روز قبل 37.6 درصد افزایش پیدا کرده تا آمار کل فوتی ها به 2 میلیون و 560 هزار نفر برسد.

براساس آمارهای اعلام شده، ابتلا و بهبودی دو متغیری بودند که در این روز روندی نزولی داشته اند.

نکته مهم در آمار های جهانی در این مدت افزایش 0.5 درصدی آمار بیماران بدحال است. این متغیر که در روز های قبل روندی کاهشی داشت در روز جاری با 430 نفر افزایش به 90 هزار و 613 نفر رسید.

کرونا

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید