مبارزه خبری معامله گران، اسکناس آمریکایی را به کجا می برد؟

نقش باورسازی در بازار دلار/ نبرد دو جبهه در بازار

کدخبر: ۳۹۶۸۱۵
اقتصادنیوز: امروز روز طناب کشی باورها و مرزها برای جهت یابی قیمت دلار است. پس از چند وقت حرکت های بنیادی بازار دوباره با متغیرهای انتظاری نوسان می کند.
نقش باورسازی در بازار دلار/  نبرد دو جبهه در بازار

به گزارش اقتصادنیوز، معامله گران ارزی در دو جبهه با یکدیگر مشغول نبرد هستند. جبهه اول همان صحنه بازار است که انواع خرید و فروش ها انجام می شود؛ جبهه دوم، کانال ها و گروه های اطلاع رسانی است که معامله گران سعی می کنند، با برجسته کردن اخبار مورد نظر خود، جهت قیمت های بازار را تحت تاثیر قرار دهند.

 به گفته برخی بازیگران ارزی، این روزها، گروهی که بتواند سایر معامله گران را در مورد باورهای خود قانع کند، جهت دهنده قیمت بازار خواهد بود. به عنوان مثال، از دیروز، گروهی از معامله گران سعی می کردند، این باور را برجسته کنند که لوایح مورد درخواست FATF  در سال جاری مورد بررسی مجمع تشخیص مصلحت نظام قرار نخواهند گرفت. آنها هم چنین به مخالفت برخی نمایندگان مجلس با تصویب این لوایح اشاره می کردند و بر همین اساس از بعید بودن، تصویب لوایح یاد شده خبر می دادند. در مقابل، گروهی دیگری با استناد به اخبار دیگری سعی داشتند بازار را به این باور برسانند که این لوایح حداقل به صورت مشروط تصویب خواهند شد.

به باور برخی فعالان، اگر گروه اول بتوانند بخش بیشتری از معامله گران بازار را قانع کنند، امروز روند نزولی دلار قطع خواهد شد. در مقابل، اگر گروه دوم دست بالاتر را داشته باشد، راه نزول دلار به سوی کانال پایین تر هموارتر خواهد شد.

دلار پشت خطی (2)

در کنار دنبال کردن جریانات خبری، نوسانات نرخ حواله درهم یکی دیگر از متغیرهایی است که هم چنان به دقت توسط معامله گران بازار رصد می شود. مرز 7 هزار تومانی درهم اهمیت خود را به عنوان یک خط جهت دهنده حفظ کرده است. نوسانات بالای خط 7هزار تومانی، خریداران اسکناس آمریکایی را بیشتر می کند و تا زمانی که درهم زیر مرز 7 هزار تومانی نوسان کند، احتمال افت قیمت دلار بالا خواهد بود.

قیمت درهم روز گذشته زیر مرز هفت هزار تومان بسته شد برای امروز باز شد قیمت بالای مرز هفت هزار تومان و معامله بالای آن به معنی حمایت قیمت دلار در کانال 25 است. قیمت دلار در هرات نیز علامت ماندن در کانال 25 می دهد اما بازار ساز از طریق فروش اسکناس دلار پایین تر از سطح 24 هزار و 500 تومان به دنبال کاهش نرخ است.

امروز بازار با نرخ درهم و قیمت صرافی ملی می تواند در تعیین جهت بازار تعیین کننده باشد با این حساب تحلیل گران فنی توصیه به ورود در نقطه حمایت کرده اند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید