چه نقاطی از اونس طلا برای سکه بازان اهمیت دارند؟

شروط سکه برای صعود و سقوط

کدخبر: ۳۹۶۸۰۶
اقتصادنیوز: بازار سکه امروز تحت تاثیر سه متغیر است اما مهم ترین متغیر در بازار امروز قرار گرفتن قیمت دلار در دو نقطه است. اگر دلار بالای 25 هزار بماند قیمت سکه میل صعود دارد و اگر این مرز را از دست بدهد و حتی از 25 هزار و 500 پایین تر بیاید ریزش قیمت سکه تند می شود.
شروط سکه برای صعود و سقوط

به گزارش اقتصادنیوز، اعتبار دو نقطه مهم در بازار سکه امامی هم چنان حفظ شده است. تحلیل گران فنی مدت هاست عنوان می کنند که شکست محدوده 10 میلیون و 800 هزار تومانی، منجر به افزایش فروشندگان بازار سکه خواهد شد و تثبیت بالای خط 11 میلیون و 200 هزار تومانی، میزان خریداران را افزایش خواهد داد. به بیان دیگر، شرط سکه برای سقوط از دست دادن محدوده 10 میلیون و 800 هزار تومانی است و بازار برای صعود دوباره، نیاز دارد سکه را در ابتدا بالای محدوده 11 میلیون و 200 هزار تومان ببیند.

سکه حباب

جدا از اهمیت نقاط یاد شده در بازار سکه، برای معامله گران این بازار، نوسانات طلای جهانی نیز اهمیت زیادی دارند .  به گفته فعالان، تا زمانی که طلای جهانی زیر محدوده هزار و 750 دلاری قرار دارد، سکه بازان شانس صعود چندانی برای اونس قائل نخواهند بود. در نتیجه بیشتر تمایل به فروش سکه خواهند داشت. در کنار این، شکست سطح هزار و 700 دلاری برای اونس طلا می تواند سرعت فروش در بازار سکه را بالاتر ببرد.

معامله گران سکه به طور مشخص در کنار نوسانات طلا، رفتار و حرکت قیمت دلار را نیز به دقت بررسی می کنند. برای آن ها در گام اول مرز 25هزار تومانی اهمیت دارد و پس از آن، واکنش بازار به خط 24 هزار و 500 تومانی اهمیت دارد. از دست دادن هر کدام از نقاط یاد شده می تواند به ریزش بیشتر سکه در کانال 10 میلیون تومانی منجر شود. برای صعود معنی دار، سکه بازان به دلار بالای سطح 25 هزار و 500 تومانی نیاز دارند.

سکه حباب1

پیش بینی قیمت سکه امروز

پیش بینی ها از شب گذشته درباره روند قیمت طلای جهانی کمی تعدیل شد. برخی کارشناسان بازار جهانی طلا امیدوار به برگشت قیمت طلا شده اند و حتی این نکته را مطرح می کنند که رشد قیمت بیت کوین مانعی در برابر طلا نیست. این نکنه مشخص نیست هنوز در بازار ایران طرفدار زیادی دارد یا نه اما امروز می تواند برگی در دست افزایشی های بازار باشد تا قطعیت ها درباره روند نزولی طلا در بازار سکه ایران را کمی دچار تردید کند.

قیمت سکه در معاملات پشت خطی از قیمت بسته شده نقدی در بازار سکه فاصله نگرفته است. بنابراین می توان گفت بازار امروز بسته به بازارهای دیگر رفت و برگشتی حرکت می کند و زور افزایشی و کاهشی ها در این روز برابر است. در واقع سیگنال پشت خطی نوسان شدید به سمت پایین یا عبور قیمت سکه از مرز 11 میلیون نبوده است. با این حال ممکن است نوسان در بازارهای دیگر بازار سکه را نیز به واکنش وادار کند.

خصوصا که بازارها مجددا وارد مرحله نوسان بر مبنای اخبار سیاسی نیز شده اند. مهم ترین خبر بحث صدور قطعنامه علیه ایران و واکنش های بعدی است.

سکه پشت خطی (2)2

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید