فلز گران بهای داخلی در معاملات پشت خطی نزولی شد

ریزش کانالی قیمت سکه با سقوط طلا

کدخبر: ۳۹۶۵۲۹
اقتصادنیوز:با نزول قیمت اونس طلا برخی از معامله گران از احتمال افت سکه به زیر مرز 11 میلیون تومانی صحبت کنند.
ریزش کانالی قیمت سکه با سقوط طلا

به گزارش اقتصادنیوز، امیدهای افزایشی سکه بازان با ریزش طلا رنگ باخت. دوشنبه صبح، طلای جهانی خود را به بالای سطح حساس هزار و 750 دلاری رساند. این موضوع موجب شد که خریدها در بازار سکه بیشتر شود؛ با این حال، شب گذشته فروش طلا به اندازه ای شدت گرفت که قیمت هر اونس طلا تا محدوده هزار و 720 دلاری عقب نشینی کرد. به گفته تحلیل گران فنی تا زمانی که طلا زیر سطح هزار و 750 دلاری است، معامله گران سکه در موقعیت خرید قرار نخواهند گرفت، مگر اینکه در بازار دلار یک اتفاق خاص رخ دهد. از نگاه آن ها، در صورت نزول قیمت طلا، تنها در شرایطی که قیمت دلار به بالای سطح 25 هزار و 500 تومانی برود، سکه بازان خریدهای خود را آغاز خواهند کرد.

سکه حباب

احتمال افت قیمت سکه​ به زیر خط 11 میلیونی

شرایط نزولی اونس طلا موجب شده است که برخی از معامله گران از احتمال افت سکه به زیر مرز 11 میلیون تومانی صحبت کنند. ارزش ذاتی قیمت سکه بعدازظهر دیروز با توجه به رشد قیمت دلار کمی بالا آمد و در آستانه 10 میلیون و 400 هزار تومان قرار گرفت. با این حال، دیشب در معاملات پشت خطی دلار نیز وضعیت مساعدی نداشت و بیشتر میل به کاهش را از خود نشان می داد. سکه نیز گفته می شد که در معاملات پشت خطی تا خط 11 میلیون و 50 هزار تومان پایین رفت. چنین اتفاقاتی احتمال افت سکه به زیر مرز 11 میلیون تومانی را برجسته می کرد.

سکه پشت خطی2

تحلیل گران فنی باور دارند، در صورتی که پس از مرز 11 میلیونی، قیمت سکه امامی محدوده 10 میلیون و 800 هزار تومانی را از دست بدهد، با موج جدیدی از فروشندگان مواجه خواهد شد. در حالی که عده ای از معامله گران  احتمال افت سکه را مطرح می کنند، گروه دیگری باور دارند، هم سکه و هم طلا به کف های قیمتی خود نزدیک شده اند. آن ها به معامله گران توصیه می کنند که در همین قیمت ها اقدام به خرید کنند. با این حال، بعید به نظر می رسد تا زمانی که دلار زیر سطح 25 هزار و 500 تومانی باشد، خریدهای معناداری در بازار سکه صورت بگیرد.

 

سکه حباب

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • نیم قرن با اقتصاد ایران؛ ۲۹ اسفند

      اقتصادنیوز: «نیم قرن با اقتصاد ایران» به سال چهارم رسید. ما در این بخش‌ تلاش می‌کنیم روندهای اقتصاد ایران و جهان را…

    کارگزاری مفید