شاخص ارزی پشت سطح 25500

صبر تاکتیکی در بازار دلار + نمودار

کدخبر: ۳۹۶۴۸۳
اقتصادنیوز: امروز 11 اسفند 1399 معامله گران جسارت کافی برای خرید و فروش دلار را نداشتند و ترجیح دادند که بی گدار به آب نزنند.
صبر تاکتیکی در بازار دلار + نمودار

به گزارش اقتصادنیوز در چنین فضایی بود که اسکناس آمریکایی نوسانات زیادی را نیز تجربه نکرد و در نهایت پشت سد 25 هزار و 500 تومانی متوقف شد. به گفته فعالان، معامله گران در انتظار آن بودند که نتیجه نشست شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی مشخص شود. آن ها ترجیح می دادند،  مشخص شود، بر عیله ایران قطعنامه ای تصویب می شود یا اینکه، شرایط کنونی حفظ خواهد شد. این موضوع موجب شده بود که معامله گران در وضعیت صبر استراتژیک قرار بگیرند. طبیعتا هر اتفاقی که احتمال رسیدن به توافق و رفع تحریم ها را دشوارتر کند، میزان تقاضای احتیاطی را در بازار بیشتر خواهد کرد. با این حال، به نظر می رسد، معامله گران زمانی تقاضای خود را به شکل قابل ملاحظه ای بالا می برند که اطمینان بیشتری نسبت به عدم رفع تحریم ها در اینده نزدیک به دست بیاورند.

 در شرایط کنونی، معامله گران داخلی بیشتر خود را حرکات نرخ حواله درهم هماهنگ می کنند. روز دوشنبه نیز نرخ حواله درهم به بالای مرز 7 هزار تومانی بازگشت و همین موضوع موجب شد که میزان خریدها در بازار داخلی افزایش پیدا کند. تحت تاثیر این افزایش خریدها، اسکناس آمریکایی به میزان 5 دهم درصد تقویت شد، ولی نتوانست از سد 25 هزار و 500 تومانی عبور کند.

نوسان دلار در دامنه محدود

دلار در بیشتر ساعات روز دوشنبه در محدوده 25 هزار و 400 تومانی نوسان کرد و میزان تغییرات این ارز بسیار محدود بود. به گفته فعالان، نوسانات محدود بازار نشان می داد که معامله گران بسیار با احتیاط رفتار می کردند و حاضر نبودند به یکباره خرید و فروشهای ارزی را به صورت قابل توجهی بالا ببرند. برخی از فعالان باور داشتند، رشد جزیی دلار در روز دوشنبه ناشی از خبری بود که یک شنبه شب وال استریت ژورنال منتشر کرد. این رسانه عنوان کرده بود که ایران پیشنهاد مذاکره مستقیم با آمریکا را رد کرده است. با این حال، این خبر در بازار روز دوشنبه اثر خاصی نداشت.

سکه 9 دهم درصد رشد کرد

با وجود اینکه بازار ارز در روز دوشنبه کم نوسان بود، معامله گران خریدهای سکه خود را کمی بالا آوردند. سکه امروز به نزدیکی سطح 11 میلیون و 200 هزار تومانی رفت و در نهایت افزایش 9 دهم درصدی را تجربه کرد. به نظر می رسد، سکه بازان به آینده قیمت دلار امیدوار هستند؛ البته روند اونس طلا نیز در روز دوشنبه به گونه ای نبود که سکه را تحت فشار قرار دهد.

در روزی که دلار و سکه افزایش محدودی را تجربه کردند، بازار سهام به حرکت در مسیر نزولی ادامه داد و شاخص کل این بازار 3 دهم درصد از ارزش خود را از دست داد.

  • بازدهی بازارهای 11 اسفند 1399
  • بازدهی بازارهای 11 اسفند 1399
  • بازدهی بازارهای 11 اسفند 1399
  • بازدهی بازارهای 11 اسفند 1399
  • بازدهی بازارهای 11 اسفند 1399
اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید