اسکناس آمریکایی از مسیر نزولی خارج می شود؟

اعداد سیگنال دهنده به بازار ارز/ سمت‌وسوی نرخ دلار

کدخبر: ۳۹۶۳۱۹
اقتصادنیوز: برای قیمت دلار امروز عدد 24 هزار و 500 تومان و 26 هزار 200 تومان از اهمیت زیادی برخودار است. در معاملات پشت خطی قیمت دلار وارد فاز افزایشی شد که سیگنال معنا داری به بازار امروز است اما معامله گران منتظر عرضه ارز و کاهش قیمت هستند.
اعداد سیگنال دهنده به بازار ارز/ سمت‌وسوی نرخ دلار

به گزارش اقتصادنیوز، دو عدد برای معامله گران بازار ارز اهمیت زیادی دارد؛‌ اولی محدوده 24 هزار و 500 تومانی است که مورد توجه بازیگران کاهشی بازار ارز است. محدوده دوم مورد توجه معامله گران،  26 هزار و 200 تومان است که به عنوان خط مقاومتی بازار شناخته می شود. در 20 روز گذشته، معامله گران اجازه نداده اند که قیمت دلار از 24هزار و 500 تومان پایین تر برود و در برابر صعود به بالای 26 هزار و 200 تومان مقاومت شده است.

البته امروز برای بازیگران ارزی در درجه اول، سطح25 هزار و 500 تومان اهمیت دارد. دلار در معاملات پشت خطی از فاز نزولی خارج شد و با فاصله گرفتن از مرز 25 هزار تومانی، تا حوالی 25هزار و 450 تومان بالا رفت. در صورت عبور دلار از سطح 25 هزار و 500 تومان، هدف 26 هزار و 200 تومانی فعال خواهد شد. به گفته فعالان، رد پیشنهاد مذاکره مستقیم با آمریکا از سوی ایران، متغیری بود که معامله گران اعتباری، بسیار به آن توجه کردند و بر اساس آن خریدهای خود را بالا آوردند. وبگاه وال‌استریت‌ژورنال به نقل از ۲ دیپلمات ارشد غربی مدعی شد که ایران پیشنهاد اتحادیه اروپا و ایالات متحده برای مذاکرات هسته‌ای مستقیم در هفته‌های آینده را رد کرده است.

پشت خطی

ادامه اثر واعظی در بازار ارز؟

با وجود اینکه، دیشب دلار وارد فاز افزایشی شد، ممکن است امروز عرضه ارز افزایش پیدا کند. به گفته فعالان، شائبه های پیش آمده در مورد نقش دولت در افزایش قیمت دلار پس از اظهارات واعظی، ‌رییس دفتر ریاست جمهوری ممکن است موجب شود که عرضه ارز زیاد شود. دولت برای اینکه این اتهام(افزایش عمدی قیمت دلار) را از خود مبرا کند،‌ می تواند اقدام به افزایش عرضه ارز کند . این احتمال از آن جهت تقویت می شود که چشم انداز سیاست گذار، بهبود درآمدهای ارزی و دسترسی به آن هاست. در این شرایط ممکن است از ذخایر ارزی بیشتر برای مدیریت قیمت دلار استفاده شود.

افزایش دیگری برای قیمت دلار؟

در حالی که بخشی از معامله گران امیدوارند با تقویت سمت عرضه، قیمت دلار به سطوح پایین تری برود، گروهی از بازیگران ارزی باور دارند، افزایش دیگری برای دلار اتفاق خواهد افتاد. آن ها عنوان می کنند که در سال جاری میان ایران و آمریکا توافقی رخ نخواهد داد و  این موضوع موجب می شود که معامله گران احتیاطی به بازار برگردند و خریدهای خود را بیشتر کنند. در کنار این،‌ گروه زیادی دلار را با قیمت های بالا خریداری کرده اند و طبیعی است که با استفاده از اخبار سیاسی سعی کنند، قیمت  را بالاتر ببرند.

با وجود تمام این انتظارات،‌ به نظر می رسد معامله گران بیشتر به صورت روزانه موقعیت خرید و فروش خود را تنظیم کنند. به عنوان مثال،‌ اگر امروز حواله درهم زیر مرز 7 هزار تومانی باقی بماند، میزان فروش های دلار در بازار داخلی بیشتر می شود.

 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • نیم قرن با اقتصاد ایران؛ ۲۹ اسفند

      اقتصادنیوز: «نیم قرن با اقتصاد ایران» به سال چهارم رسید. ما در این بخش‌ تلاش می‌کنیم روندهای اقتصاد ایران و جهان را…

    کارگزاری مفید