معامله گران سکه به چه دلاری برای حفظ مرز روانی نیاز دارند؟

قیمت سکه در انتظار علامت طلا

کدخبر: ۳۹۶۳۱۵
اقتصادنیوز: کاهش قیمت طلا در بازار جهانی ارزش ذاتی سکه را به پایین آورد این خبر می تواند موجب تعدیل قیمت سکه در بازار امروز باشد.
قیمت سکه در انتظار علامت طلا

به گزارش اقتصادنیوز، امروز برای بازیگران بازار سکه، روند قیمت طلای جهانی اهمیت زیادی دارد؛‌ اگر طلای جهانی نتواند به بالای خط هزار و 750 دلاری بازگردد،‌ امید سکه بازان برای اصلاح اونس طلا کاهش خواهد یافت،‌ عاملی که می تواند تا حدی مقاومت سکه در برابر افت قیمت را کنار بزند. سکه روز گذشته توانست مرز 11 میلیون تومانی را با چنگ و دندان حفظ کند،‌ ولی برای ماندگاری بالای این مرز،‌ طلای جهانی باید از فاز نزولی خارج شود.

البته برخی از بازیگران سکه چشم امید به تغییرات افزایشی قیمت دلار دارند. با این حال،‌ اگر اونس طلا در همین محدوده هزار و 730 دلاری باقی بماند،‌ حتی با دلار 26 هزار تومانی نیز ارزش ذاتی سکه به بالای 11 میلیون تومان نمی رسد. در واقع با فرض ثبات اونس طلا، دلار باید رشد بسیار زیادی را تجربه کند تا از قیمت سکه 11 میلیون تومانی حمایت کند. شب گذشته در معاملات پشت خطی دلار افزایشی شده بود و همین مساله موجب شده بود که سکه بازان با خوشبینی بیشتری به روند بازار در روز جاری چشم بدوزند.

سکه حباب

افت حباب ربع سکه

حباب قیمت ربع سکه 3 درصد کاهش یافت و از محدوده 53 درصدی به محدوده 50 درصدی رسید. در واقع خروج ربع سکه از کانال 4 میلیون تومانی و رسیدن به قیمت 3 میلیون و 900 هزار تومانی موجب شد که حباب ربع سکه کاهش معناداری پیدا کند. در شرایط کنونی با توجه به چنین سطح حبابی، خرید ربع سکه پرریسک تر از سایر انواع سکه است.

پشت خطی2

دیروز ارزش ذاتی سکه امامی نیز تا محدوده 10 میلیون و 300 هزار تومانی پایین رفت که فاصله حدودا 7 درصد با قیمت بازار داشت. به گفته فعالان،‌ اگر امروز دلار به زیر 25 هزار تومان برود،‌ احتمال افت سکه به کانال 10 میلیون تومانی بسیار تقویت خواهد شد.  با این حال، رفتار پشت خطی بازیگران دلار به گونه ای بود که به جای رفتن به کانال 24 هزار تومانی، به نظر می رسید سودای بازگشت به بالای سطح 25 هزار و 500 تومانی را در سر داشت.

سکه حباب1

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید