خبرنگار وال‌استریت‌ژورنال مدعی شد؛

«نه» ایران به مذاکره مستقیم با آمریکا

کدخبر: ۳۹۶۲۴۱
اقتصادنیوز؛ لارنس نورمن خبرنگار وال‌استریت‌ژورنال به نقل از دیپلمات‌های ارشد مدعی شد که ایران پیشنهاد مذاکره مستقیم با آمریکا و اروپا را رد کرده است.
«نه» ایران به مذاکره مستقیم با آمریکا

به گزارش اقتصادنیوز؛ وبگاه وال‌استریت‌ژورنال به نقل از ۲ دیپلمات ارشد غربی مدعی شد که ایران پیشنهاد اتحادیه اروپا و ایالات متحده برای مذاکرات هسته‌ای مستقیم در هفته‌های آینده را رد کرده است.

 لارنس نورمن خبرنگار این روزنامه گزارش داد: دیپلمات‌های ارشد می‌گویند، ایران پیشنهاد اتحادیه اروپا برای ترتیب دادن مذاکرات هسته‌ای مستقیم با ایالات متحده را رد کرد و این امر خطر ایجاد تنش‌های تازه میان تهران و پایتخت‌های غربی را فراهم ‌می‌کند.

وال استریت‌ژورنال در ادامه نوشته است: دو دیپلمات ارشد غربی گفته‌اند که ایران در حال حاضر شرکت در جلسه‌ای در اروپا را رد کرده و خواسته است که ابتدا این تضمین داده شود که ایالات متحده پس از نشست، برخی از تحریم ها را لغو می‌کند.

ایالات متحده گفته بود در مذاکراتی که اتحادیه اروپا امیدوار است در روزهای آینده میزبان آن باشد شرکت خواهد کرد.با این حال واشنگتن از اعطای تخفیف در تحریم ها، قبل از انجام مذاکرات مستقیم با ایران، امتناع کرده بود.

وال‌استریت ژورنال مدعی شد که دیپلمات‌ها گفته‌اند که پاسخ منفی ایران امیدهای مذاکره مستقیم در ماه‌های آینده را از بین نمی‌برد و این اقدام تهران می‌تواند تلاشی در راستای دستیابی به موضع قدرت‌مندتر در مذاکرات آتی باشد.

این روزنامه افزود: این گفتگوها همچنان می‌‌تواند قبل از سال جدید ایرانی‌ها، در اواخر ماه مارس آغاز شود. با این وود باید گفت این اقدام ایران احتمالاً منجر به تشدید تنش‌ها در روزهای آینده خواهد شد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید