سکه بازان، شاخص ارزی را اهرم کردند

هشدار عراقی به معامله گران دلار + نمودار

کدخبر: ۳۹۵۹۸۹
اقتصادنیوز: تنها بازاری که امروز 9 اسفند 1399 در جهت افزایشی حرکت کرد، بازار دلار بود. معامله گران دلار در اولین روز هفته، قیمت این ارز را تا اواسط محدوده 25 هزار و 600 تومانی بالا بردند. با این حال، از این نقطه، سیر فروش ها بیشتر شد و دلار به محدوده 25 هزار و 400 تومانی بازگشت.
هشدار عراقی به معامله گران دلار + نمودار

 به گزارش اقتصادنیوز به گفته فعالان، یکی از خبرهایی که خریداران را از بازار عقب راند، اعلام آمادگی عراقی ها برای تسهیل استفاده ایرانی ها از منابع ارزی شان در کشور همسایه بود. مدیرعامل بانک تجارت عراق در دیدار با همتی با اشاره به اینکه پرداخت هایی اخیراً از محل منابع ایران در عراق انجام شده است، عنوان کرد که روند استفاده از منابع یاد شده از این پس تسریع خواهد شد؛ این خبر برای معامله گران خریدار به عنوان هشداری عمل کرد که کمی با احتیاط بیشتری رفتار کنند؛‌ البته عده ای از فعالان نیز عنوان کردند که معامله گران از همان اواسط روز محتاط تر شدند؛‌  دلیل آن هم بیشتر خبر مربوط به آزادسازی یک میلیارد دلار از دارایی ارزی ایران در کره جنوبی بود. در مجموع می توان گفت، در نیمه دوم اولین روز هفته، بازار بیشتر تحت تاثیر اخبار مربوط به آزادسازی دارایی های بلوکه شده ارزی بود.

تنها بازار مثبت روز شنبه

 علی رغم برگشت دلار از سقف ابتدای روز، این ارز در روز شنبه توانست رشد 3 دهم درصدی را به ثبت رساند. ساعت 4بعدازظهر امروز اسکناس آمریکایی به زیر سطح 25 هزار و 500 تومانی رفت و روی عدد 25 هزار و 450 تومان قرار گرفت که 70 تومان بیشتر از روز چهارشنبه بود.

برخی از بازیگران ارزی باور داشتند، سکه بازان برای جبران اثر کاهش اونس طلا در بازارهای جهانی وارد بازار ارز شدند واقدام به خرید دلار کردند. همین عامل از نگاه آن ها موجب شد که دلار رفتاری متفاوت با سایر بازارها داشته باشد. روز شنبه دلار تنها بازاری که بازدهی مثبت را به ثبت رساند و بازار سهام، طلا و سکه افت قیمت را تجربه کردند؛‌

امروز سکه امامی وارد کانال 11 میلیون و 100 هزار تومانی شد و حمایت 11 میلیون و 200 هزار تومانی را از دست داد. طلای 18 عیار نیز از حمایت یک میلیون و100 هزار تومان پایین رفت و بیش از 2 درصد افت قیمت را به ثبت رساند. عامل اصلی افت قیمت سکه و طلا، نزول ارزش اونس طلا در بازارهای جهانی بود که به زیر محدوده هزار و 750 دلاری سقوط کرد. سکه بازان تا حدی توانستند اثر ریزش اونس را با افزایش دلار جبران کنند. ولی در همان بازار ارز هم دست آن ها چندان بالا باقی نماند و خبرهای مربوط به آزادسازی دارایی های بلوکه شده و افت نرخ حواله درهم، دلار را به زیر 25 هزار و 500 تومان کشید.

جدا از بازار طلا و سکه، در بازار سهام نیز شاخص کل بورس یک درصد افت قیمت را تجربه کرد.

  • بازدهی بازارها 9 اسفند 1399
  • بازدهی بازارها 9 اسفند 1399
  • بازدهی بازارها 9 اسفند 1399
  • بازدهی بازارها 9 اسفند 1399
  • بازدهی بازارها 9 اسفند 1399
اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید