گزارش اقتصادنیوز از تحولات امروز بازار خودرو

استارت افزایش قیمت در خودروهای داخلی + جدول

کدخبر: ۳۹۵۸۹۷
اقتصادنیوز: با آغاز دومین هفته از اسفند ماه 1399 بازار خودروهای پرتقاضا شکل صعودی به خود گرفت.
استارت افزایش قیمت در خودروهای داخلی + جدول

به گزارش اقتصادنیوز ؛ تغییر رفتار بازار پرطرفدارها در حالی شکل گرفته که خودروهای داخلی دو گروه ایران خودرو و سایپا هفته گذشته را با روند نزولی به پایان رساندند؛ اما این روند با شروع هفته جاری تغییر کرد؛ بطوریکه تمام محصولات پرطرفدار ایران خودرو از جمله « پژو 206 تیپ 2»، « پژو 206 تیپ 5»، «پژو 206 صندوقدار»، « سمند LX»،«سمند LX با موتور EF7»، «سمند سورن» رشد قیمت یک تا چهار میلیون را تجربه کردند. در میان محصولات پرطرفدار سایپا که عموما شامل «پراید 111»، «پراید 131»، «تیبا صندوقدار»، «تیبا2» و «ساینا» می شود نیز محصولات خانواده پراید و تیبا صندوقدار افزایش قیمت یک میلیون تومانی در بازار داشته اند.  

ارزیابی از بازار خودرو نشان دهنده آن است که سمند LX با موتور EF7 بیشترین رشد قیمت را داشته و با افزایش 4 میلیونی نسبت به آخرین روز هفته گذشته امروز در بازار با قیمت 200 میلیون تومان در بازار معامله شد و به این طریق رکورددار رشد قیمت در بازار شد.  

اما چه عواملی موجب شد تا بازار خودرو چرخشی ناگهانی داشته باشد؟

فعالان بازار خودرو در این خصوص چهار عامل را ذکر می کنند. اولین عامل  به نوسان نرخ دلار در روزهای اخیر باز می گردد، در روزهای اخیر بازار دلار شکل صعودی به خود گرفت و این امر موجب شد تا در نهایت امروز شاهد رشد قیمت در بازار خودرو باشیم، اما دومین عاملی که کارشناسان به آن اشاره می کنند به تعدیل انتظارات مثبت در بازار مربوط می شود. در کنار عوامل مذکور  می توان  به تاثیر اخبار سیاسی بر بازار خودرو اشاره کرد. از سوی دیگر کارشناسان معتقدند پیشواز خرید شب عید از دیگر عواملی است که موجب شده تا بازار خودرو با رشد قیمت روبرو شود، هر چند در این خصوص این نکته را باید قید کرد که بازار خودرو همچنان در رکود است و خرید و فروش به صورت محدود صورت می گیرد.  

    بازار کلی

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید