شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#واکسن کرونا
وزیر بهداشت اعلام کرد

زمان تزریق واکسن کرونا به گرووهای پرخطر

کدخبر: 395528
اقتصادنیوز : تزریق واکسن کرونا به گروه‌های پرخطر با حضور وزیر بهداشت از آسایشگاه سالمندان کهریزک آغاز شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما دکتر نمکی در این مراسم، گفت: امروز اولین دوره واکسیناسیون سالمندان را در آسایشگاه کهریزک شروع کردیم که تا دو روز دیگر کل این مجموعه واکسیناسیون خواهد شد و در ادامه، واکسن به گروه‌های پرخطر در شهر‌های دیگر تزریق می‌شود.

وزیر بهداشت تاکید کرد: تزریق واکسن به گروه‌های پرخطر هیچ هزینه‌ای برای افراد نخواهد داشت.

وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی گفت: واکسیناسیون گروه‌های پرخطر سالمندان از امروز آغاز شده که در این مرحله بیست هزار نفر از سالمندان واکسینه می‌شوند.

آقای دکتر سعید نمکی در حاشیه مراسم نمادین آغاز واکسیناسیون سالمندان در آسایشگاه کهریزک در جمع خبرنگاران، افزود: در این مرحله علاوه بر همکاران ما در نظام سلامت و بخش‌های آی سی یو و گروه‌های پرخطر در بیمارستان‌ها و مراکز بهداشتی و درمانی، واکسیناسیون سالمندان به عنوان گروه‌های آسیب‌پذیر انجام می‌شود که مراسم امروز در آسایشگاه کهریزک به صورت نمادین بود و از فردا در بیشتر آسایشگاه‌ها و سرای سالمندان واکسیناسیون ادامه می‌یابد.

وی اضافه کرد: بر اساس سند ملی تدوین شده واکسیناسیون کووید قرار است در مرحله اول کادر بهداشت درمان و در کنار آن گروه‌های آسیب‌پذیر مانند سالمندان، بیماران خاص، جانبازان شیمیایی و گروه‌های پرخطر که در معرض آلودگی هستند واکسینه شوند و بعد از آن مردم عادی تا ۷۰% واکسینه می‌شوند برآورد ما این است تا پایان شهریور بتوانیم بیشتر گروه‌های هدف را واکسینه کنیم.

وزیر بهداشت در این باره که در فضای مجازی از شیوع کرونای ایرانی خبر داده شده گفت: هنوز جهش داخلی قابل توجه که آن را به عنوان جهش ملی اعلام کنیم نداریم، اما هر لحظه ممکن است در گوشه‌ای از کشور دچار جهش جدید ویروس شویم.

آقای دکتر نمکی درباره آخرین وضع بیماری کووید ۱۹ در کشور گفت: امروز همکاران ما بر اوضاع به صورت کامل مسلط هستند و تعداد آزمایش‌ها را افزایش دادیم به طور نمونه امروز در استان خوزستان ۱۲۵۰۰ آزمایش تشخیص کووید ۱۹ انجام شده این در حالی است که قبلاً در کل کشور روزانه ۲۵۰۰۰ آزمایش تشخیص کووید انجام می‌شد.

وی با بیان اینکه هم اکنون از مرز روزانه ۱۰۰ هزار آزمایش کووید عبور کردیم افزود: خانه به خانه به دنبال موارد ابتلا می‌گردیم و اگر مردم کمک و پروتکل‌ها را رعایت کنند همکاران ما کنترل اوضاع را در دست دارند و نگرانی عمده‌ای در این حوزه نداریم.