شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#کرونا

بیشترین ابتلا کرونا به کدام گروهها اختصاص دارد

کدخبر: 395531
اقتصادنیوز : سیاهپوستان و لاتین تبارها بیش از سایرین به کرونا مبتلا می شوند.

اقتصادنیوز به نقل از خبرگزاری صدا و سیما؛ میلیون‌ها رنگین پوست در آمریکا به ویژه سیاهپوستان و لاتین تبار‌ها نسبت به سفیدپوستان، در مواجهه با کووید-۱۹ شدت بیماری بیشتری داشته اند و تعداد بیشتری از آن‌ها بر اثر ابتلا به کرونا جان باخته‎ اند.

تحقیقات نشان می‌دهد که میلیون‌ها رنگین پوست در آمریکا به ویژه سیاهپوستان و لاتین تبار‌ها نسبت به سفیدپوستان، در مواجهه با کووید-۱۹ شدت بیماری بیشتری داشته اند و تعداد بیشتری از آن‌ها بر اثر ابتلا به کرونا جان باخته‎ اند.
بررسی‌های جدید نشان می‌دهد که تفاوت‌های نژادی و قومیتی که در طول دوران شیوع ویروس کرونا بر بزرگسالان تاثیر گذاشته، در مورد کودکان رنگین پوست نیز مشاهده شده است.

در دوران شیوع کرونا، کودکان سیاهپوست و لاتین تبار نسبت به سایر کودکان بیشتر بیمار شده اند و بیش از سایرین جان خود را از دست داده اند.

براساس اعلام آکادمی انجمن بیماری و بیمارستان‌های کودکان آمریکا، از ابتدای شیوع ویروس کرونا تاکنون آزمایش کرونای بیش از ۳ میلیون و ۱۰۰ هزار کودک مثبت بوده است که این حدودا ۱۳ ممیز یک دهم درصد از همه مواردی است که ایالت‌ها بر اساس سن اعلام کرده اند.

در همین مدت، ابتلا به کووید-۱۹ شدید در میان کودکان به ندرت اتفاق افتاده است. بین ۱ دهم درصد تا ۲ ممیز دو دهم درصد از همه موارد کودکان مبتلا به کووید-۱۹ در بیمارستان بستری شده اند و در حال حاضر بین صفر تا ۲۵ صدم درصد از کل جان باختگان کرونا را کودکان تشکیل می‌دهند.

با این حال تحقیقات نشان می‌دهد که این موضوع در مورد نژاد‌های مختلف متفاوت است. در میان کودکان ۵ تا ۱۷ ساله، لاتین تباران ۲۶ ممیز ۹ دهم درصد از مبتلایان به درصد به کووید-۱۹ را تشکیل می‌دهند و یازده ممیز ۲ دهم درصد از مبتلایان به این بیماری، کودکان سیاهپوست غیر لاتین هستند.

علاوه بر این، در حال حاضر ۲۵ ممیز ۳ دهم درصد از موارد مرگ بر اثر ویروس کرونا به کودکان لاتین تبار تعلق دارد و سیاهپوستان غیر لاتین نیز ۱۵ ممیز ۹ دهم درصد از موارد مرگ بر اثر کرونا را تشکیل می‌دهند.