شهرخبر

هرگز سالاد را با این مواد نخورید

کدخبر: 395395
اقتصاد نیوز : به جای سس‌های پرچرب می‌توانید از سرکه بالزامیک، لیموترش، روغن زیتون و یا ماست به عنوان چاشنی سالادتان استفاده کنید.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، اضافه کردن برخی مواد غذایی همچون سس‌های بدون چربی به سالاد که معمولاً حاوی مقدار بسیار زیادی نمک و قند هستند از خاصیت این غذای سالم می‌کاهد.

سبزیجات برگ‌دار، پروتئین کم چربی و سبزیجات سرشار از فیبر همگی از ترکیبات اصلی یک سالاد سالم و خوشمزه هستند. اما اگر می‌خواهید سلامت سالادی که می‌خورید زیر سؤال نرود، این چیز‌ها را در سالادتان نریزید:

سس‌های پرچرب

هر چیزی که برچسب پُرچرب خورده است، مقدار زیادی مایونز بسیار پُرچرب در آن وجود دارد. ممکن است این سس حاوی خامه‌ترش، پنیر و سایر عناصر پرچرب باشد. به جای این سس‌ها می‌توانید از سرکه بالزامیک، لیموترش، روغن زیتون و یا ماست به عنوان چاشنی سالادتان استفاده کنید.

سس‌های بدون چربی

وقتی تولیدکننده‌های مواد غذایی چربی را حذف می‌کنند، محصول را با نمک و قند اشباع می‌کنند تا جایگزین چربی شده و طعم دار شود. در نتیجه، سس‌های بدون چربی نیز معمولاً حاوی مقدار بسیار زیادی نمک و قند هستند و حتی ممکن است مواد شیمیایی داشته باشند که شما تمایلی به خوردنشان نداشته باشید.

میوه‌های خشک شده

اگر عاشق طعم‌های شیرین هستید، ممکن است بخواهید میوه‌های خشک شده را به سالادتان اضافه کنید. اما باید بدانید که میوه‌های خشک شده دارای قند فراوانی هستند و به اندازه‌ی میوه‌ی تازه ارزش غذایی ندارند. اگر می‌خواهید یک چیز شیرین در سالادتان باشد، از میوه‌ی تازه استفاده کنید.

تاپینگ‌های تُرد و شور

کروتن (نان خشک‌های مکعبی شکل)، ترتیلا، چیپس سیب زمینی و ... شاید بافت تُرد و دوست داشتنی به سالادتان بدهند، اما کالری‌شان صفر است.

به جای این مواد غذایی بی‌فایده می‌توانید از کاهوی تُرد و تازه و یا خیار استفاده کنید.

سبزیجات نشاسته دار

ذرت و سیب زمینی و حتی نخودفرنگی ممکن است سالم به نظر برسند، اما اگر قصد کاهش وزن دارید، می‌توانید به جای این نشاسته‌دار‌ها از لوبیا، عدس و یا سایر حبوبات و بنشن که بافتی مشابه دارند، اما مغذی‌ترند استفاده کنید.

گوشت‌های فرآوری شده

انواع گوشت‌های فرآوری شده پُر از چربی و قند و نمک هستند که باید استفاده از آن‌ها در سالاد را فراموش کنید. به جای این نوع پروتئین‌ها بهتر است از جوجه گریل شده یا میگو استفاده کنید و از هیچ نوع ماده‌ی غذایی فرآوری شده یا سرخ شده، حتی توفو، استفاده نکنید.