شاخص ارزی در کانال 25 هزار تومانی پیشروی کرد

علائم تغییر وضعیت دلار و سکه + نمودار

کدخبر: ۳۹۵۳۵۷
اقتصادنیوز: امروز 6 اسفند 1399 قیمت دلار نه تنها از مرز 25 هزار تومانی پایین تر نرفت، بلکه تا سطح 25 هزار و 400 تومانی پیش روی کرد. به گزارش اقتصادنیوز دلار هرگز در روز چهارشنبه حرکت به زیر محدوده 25 هزار و 100 تومانی را نپذیرفت و به مرور با افزایش تدریجی خریدها در کانال 25 هزار تومانی بالا آمد.
علائم تغییر وضعیت دلار و سکه + نمودار

به گزارش اقتصادنیوز  حفظ مرز حمایتی 25 هزار تومانی و صعود تدریجی به بازیگران ارزی چنین پیامی را مخابره می کرد که وضعیت بازار تغییر کرده است و ممکن است دور جدیدی از افزایش قیمت ها آغاز شده باشد.

سه عامل افزایش خرید دلار

نگرانی از عدم تایید لوایح مورد درخواست گروه ویژه اقدام مالی، اما و اگرهای پرداخت منابع ارزی ایران توسط کره جنوبی و دورتر شدن احتمال لغو تحریم ها در سال جاری از جمله عواملی بودند که روز چهارشنبه، خریدهای معامله گران را افزایش دادند؛ در واقع جدا از علائم فنی و حفظ مرز 25 هزار تومانی، خبرهای سیاسی نیز تا حدی در تغییر وضعیت بازار ارز اثرگذار بودند. در صورتی که دلار بالای محدوده 25 هزار و 400 تومان باقی بماند، صعود به سوی محدوده 25 هزار و 800 تومانی محتمل خواهد بود.

اثرگذاری روند دلار بر بازار سکه

تغییر اوضاع در بازار ارز، وضعیت معامله گران سکه را نیز تحت تاثیر قرار داده بود. سکه روز چهارشنبه محدوده 11 میلیون و 200 هزار تومان را به عنوان کف جدیدی معرفی کرد و توانست خود را به محدوده 11 میلیون و 400 هزار تومان نزدیک کند. سکه بازان روز چهارشنبه تا حدی نسبت به افزایش قیمت دلار واکنش نشان دادند. آن ها نگران روند بهای اونس طلا در بازارهای جهانی بودند. اونس طلا حدود ساعت 5 بعدازظهر در حال سقوط به زیر مرز هزار و800 دلاری بود. میزان بازدهی سکه به خوبی میزان احتیاط سکه بازان را نشان می داد. فلز گران بهای داخلی امروز در حالی 8 دهم درصد افزایش قیمت را به ثبت رساند که در بازار ارز، اسکناس آمریکایی توانست حدود  5/1 درصد افزایش قیمت را تجربه کند.

در حالی که روز چهارشنبهف بازارهای ارز و سکه و طلای داخلی، روند مثبتی داشتند، بازار سهام به روند نزولی خود ادامه داد و شاخص کل این بازار حدود 6 دهم درصد از ارزش خود را از دست داد.

  • بازدهی بازارهای 6 اسفند 1399
  • بازدهی بازارهای 6 اسفند 1399
  • بازدهی بازارهای 6 اسفند 1399
  • بازدهی بازارهای 6 اسفند 1399
  • بازدهی بازارهای 6 اسفند 1399
اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید