کارنامه بازار سهام در میانه زمستان

رکورد شکنی بورس در بهمن ماه/ افت فشار خروج پول

کدخبر: ۳۹۳۶۵۵
پس از بازدهی 50 درصدی شاخص کل در تیرماه، بازدهی بورس در بهمن ماه بالاترین رقم در 7 ماه گذشته است.

به گزارش اقتصادنیوز ، شاخص کل بورس در پایان معاملات روز چهارشنبه در کانال یک میلیون و 200 هزار واحد ایستاد تا بهمن ماه را در کانالی بالاتر از ماه قبل به پایان ببرد.

بازدهی مثبت بورس

با ایستادن شاخص بورس در سطح یک میلیون و 238 هزار واحد بازدهی بورس در بهمن ماه به مثبت 7.6 درصد رسید که این رقم بالاترین رقم تغییرات ماهانه در 7 ماه گذشته است. در سال جاری بازدهی بورس در ماه‌های فروردین، اردیبهشت، خرداد، تیر، آذر و بهمن مثبت بوده است و در ماه‌های مرداد، شهریور، مهر، آبان و دی بازدهی منفی را ثبت کرد.

افت 50 درصدی میانگین خروج پول حقیقی

در 20 روز معاملاتی بهمن ماه، مجموع تغییر مالکیت حقیقی به حقوقی 7 هزار و 768 میلیارد تومان بوده است. به عبارت دیگر به طور میانگین روزانه 388 میلیارد تومان پول حقیقی از بازار سهام خارج شده است که نسبت به رقم 775 میلیارد تومانی دی‌ماه افت 50 درصدی دارد.

رشد میانگین ماهانه ارزش معاملات

مجموع ارزش معاملات کل بازار سهام در بهمن ماه 399 هزار و 99 میلیارد تومان بود. میانگین روزانه ارزش معاملات کل 19 هزار و 954 میلیارد تومان است که نسبت به ماه پیشین رشد 6.7 درصدی داشته است.   

افت میانگین ماهانه ارزش معاملات خرد

در ماه اخیر مجموع ارزش معاملات خرد بورس 207 هزار و 765 میلیارد تومان بود. همچنین میانگین روزانه ارزش معاملات خرد 10 هزار و 388 میلیارد تومان است که نسبت به دی‌ماه افت 26 درصدی داشته است.  

افت میانگین ارزش عرضه

میانگین ارزش صف‌های فروش در پایان معاملات روزانه بورس تهران در بهمن ماه هزار و 226 میلیارد تومان بود که نسبت به ماه پیشین 22 درصد کاهش یافته است.

افت میانگین ارزش تقاضا

میانگین ارزش صف‌های خرید در پایان معاملات روزانه بورس تهران در بهمن ماه هزار و 227 میلیارد تومان بود که نسبت به رقم هزار و 328 میلیارد تومانی دی ماه 7.6 درصد کاهش یافته است.

بازدهی ماهانه بورس

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید