سکه برخلاف روند اونس طلا حرکت کرد

فشار سه گانه به قیمت دلار + نمودار

کدخبر: ۳۹۳۴۶۲
اقتصادنیوز: امروز 28 بهمن ماه 1399 ، اسکناس آمریکایی توانست به بالای سطح حساس 25 هزار و 800 تومانی بازگردد. برگشت دلار به بالای این سطح، افزایشی ها را به روند بازار بار دیگر امیدوار کرد.
فشار سه گانه به قیمت دلار + نمودار

به گزارش اقتصادنیوز  به گفته فعالان، ماندگاری ارز 4 هزار و 200 تومانی و احتمال انصراف ایران از اجرای پروتکل الحاقی از جمله عواملی بودند که زمینه ساز افزایش خریدها در بازار ارز شدند. در کنار این، بازار نسبت به یک اتفاق سیاسی نیز واکنش نشان داد. به باور تحلیل گران، معامله گران ارزی از دوشنبه شب نسبت به حملات راکتی به اربیل عراق حساس شدند. آنها سعی کردند این باور را در بازار برجسته کنند که این اتفاق می تواند، منجر به درگیری میان ایران و آمریکا شود. با وجود محرک های افزایشی یاد شده، دلار تا ساعت 6 بعدازظهر امروز توان شکست مرز 26 هزار تومانی را از خود نشان نداد.

افزایش قیمت دلار موجب شد که سکه نیز به بالای سطح حساس 11 میلیون و 800 هزار تومانی بازگردد. افزایش قیمت سکه در شرایط رخ داد که بهای اونس طلا در بازارهای جهانی نزولی بود. در صورتی که اونس طلا زیر هزار و 800 دلار تثبیت شود،‌می تواند مانع از صعود بیشتر سکه شود.

بورس تنها بازار نزولی

امروز بازارهای ارز، سکه و طلا افزایشی بودند و تنها بازاری که روند منفی را دنبال کرد، بازار سهام بود. در این بازار، شاخص کل بورس نزدیک به یک درصد از ارزش خود را از دست داد. این در حالی بود که در بازار سکه، این فلز گران بها توانست حدود 2 درصد افزایش قیمت را تجربه کند و در صدر جدول بازدهی قرار بگیرد. طلای 18 عیار نیز امروز سعی کرد به سطح یک میلیون و 150 هزار تومان نزدیک شود و بالای یک درصد افزایش قیمت را به ثبت رساند.

به گفته فعالان، پشت پرده افزایش قیمت سکه و طلا، برگشت دلار به جاده افزایشی بود. روز دوشنبه اسکناس آمریکایی تا محدوده 25 هزار و 400 تومانی پایین رفت،‌ ولی از این نقطه خریداران به بازار وارد شدند و توانستند به قیمت دلار بیش از یک درصد اضافه کنند.

به گفته فعالان، یکی از عوامل رشد قیمت، تصور برخی معامله گران در مورد ادامه عرضه ارز 4 هزار و 200 تومانی بود.  برخی معامله گران تصور می کنند با ادامه عرضه ارز 4 هزار و 200 تومانی،‌ دست بازارساز برای مداخله در بازار آزاد پر نخواهد بود.

  • بازدهی بازارها 28 بهمن 1399
  • بازدهی بازارها 28 بهمن 1399
  • بازدهی بازارها 28 بهمن 1399
  • بازدهی بازارها 28 بهمن 1399
  • بازدهی بازارها 28 بهمن 1399
اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید