16 هزار میلیارد تومان کسری دولت تا پایان سال

سهم صفر بانک ها در تامین کسری دولت

کدخبر: ۳۹۳۴۴۱
در هفته سی و هشتم برگزاری حراج اوراق بدهی دولت ها هیچ بانکی سفارش خرید اوراق از بانک مرکزی را ثبت نکرد و تامین کسری بودجه دولت دراین هفته تنها بر دوش نهادهای سرمایه ای بوده است. این مبلع در حدود 2 هزار و 340 میلیارد تومان بوده است.
سهم صفر بانک ها در تامین کسری دولت

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از روابط عمومی بانک مرکزی، پیرو اطلاعیه روز سه‌شنبه 21 بهمن‌ماه 1399 در خصوص برگزاری حراج اوراق بدهی دولتی به اطلاع می‌رساند، طی برگزاری سی و هشتمین مرحله از این حراج، سفارشی از طرف بانک‌ها، موسسات اعتباری و سایر نهادهای مالی ثبت نشد.

طی هفته گذشته، 3.4 هزار میلیارد ریال اوراق «اراد65» با نرخ بازده تا سررسید 21.5 درصد و 0.2 هزار میلیارد ریال اوراق «اراد70» با نرخ بازده تا سررسید 20.5 درصد در بورس و 20 هزار میلیارد ریال اوراق «اراد74» و «اراد75» از طریق پذیره‌نویسی فروخته شد. بنابراین در مجموع، 23.6 هزار میلیارد ریال اوراق بدهی دولتی طی هفته منتهی به 28 بهمن‌ماه 1399 توسط سرمایه‌گذاران حقیقی و حقوقی خریداری شد.

بنا به گزارش اقتصادنیوز، این اطلاعیه نشان می‌دهد از آنجا که کسری بودجه دولت از این طریق 125 هزار میلیارد تومان بوده در مجموع 38 هفته، ‌109 هزار میلیارد تومان آن تامین شده و هنوز 16 هزار میلیارد تومان تا پایان سال باقی مانده است

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید