پیش بینی بورس امروز 26 بهمن؛+نمودار

شاخص بورس از قلعه خرس ها فرار کرد؟

کدخبر: ۳۹۲۶۴۱
دیروز شاخص بورس برای چهارمین روز پیاپی صعود کرد، اتفاقی که پیش از این برخی از تحلیل‌گران تحقق آن را نشانه تغییر جهت بازار به سمت بالا و ایجاد یک روند صعودی در بورس می‌دانستند.
 شاخص بورس از قلعه خرس ها فرار کرد؟

به گزارش اقتصادنیوز ، روز شنبه شاخص کل بورس 47 هزار و 787 واحد و شاخص هم‌وزن 12 هزار و 557 واحد رشد کردند. همچنین شاخص کل فرابورس  334 واحد صعود کرد و به رقم 17 هزار و 873 واحد رسید.

در پایان معاملات ‌روز شنبه، 433 نماد رشد قیمت و 39 نماد کاهش قیمت داشتند، به عبارت دیگر، 89 درصد بازار رشد قیمت داشتند و 8 درصد بازار افت قیمت داشتند.

بیشترین افزایش قیمت

روز شنبه در بورس شرکت سرمایه‌گذاری توسعه صنعت و تجارت (وصنعت)، توسعه معادن و فلزات (ومعادن) و بیمه ملت (ملت)‌ با رشد 6 درصدی بیشترین افزایش قیمت را ثبت کردند. در فرابورس نیز شرکت‌های سپیدار (سپیدار سیستم آسیا)، آهن و فولاد ارفع (ارفع)، توسعه فناوری اطلاعات خوارزمی (مفاخر)، پتروشیمی غدیر (شغدیر)، پتروشیمی ارومیه (شاروم)، مهندسی ساختمان تاسیسات راه آهن (بالاس)، سرمایه‌گذاری مسکن الوند (ثالوند) و سرمایه‌گذاری پویا (وپویا) بیشترین افزایش قیمت را داشتند.

بیشترین کاهش قیمت

در بورس نمادهای سصفها (سیمان اصفهان)، کلوند (کاشی الوند) و پدرخش (درخشان تهران) در روز شنبه بیشترین کاهش قیمت بازار را داشتند و در معاملات فرابورس بیمه پاسارگاد (بپاس)، بیمه اتکایی ایرانیان (اتکای) و کشت و دام قیام اصفهان (زقیام) بیشترین کاهش قیمت را داشتند.

عرضه و تقاضای بازار

عرضه و تقاضای بورس در انتهای معاملات روز شنبه، علامتی کارآمد برای پیش بینی عرضه و تقاضای بازار سهام در روز یکشنبه است. در پایان معاملات روز شنبه بازار با مازاد تقاضا هزار و 615 میلیارد تومانی بسته شد.

صف های بورس

افزایش ارزش صف‌های خرید

در پایان معاملات دیروز 243 نماد صف خرید داشتند و تعداد نمادهای صف فروش 31 بود. دیروز ارزش صف‌های خرید نسبت به روز سه‌شنبه 37 درصد افزایش یافت و به رقم هزار و 913 میلیارد تومان رسید. ارزش صف‌های فروش نیز 33 درصد کاهش یافت و 298 میلیارد تومان شد.

بیشترین تقاضاها

روز شنبه شرکت زغال سنگ پروده طبس (کزغال) بیشترین صف خرید را داشت و با صف‌ خرید 223 میلیارد تومانی در صدر جدول تقاضای بازار قرار گرفت. پس از کزغال، فملی (شرکت ملی صنایع مس ایران) و سپیدار (سپیدار سیستم آسیا) بیشترین صف خرید را داشتند. 

بیشترین عرضه‌ها

روز شنبه بیشترین صف فروش نیز به کدما (معدنی دماوند) تعلق داشت که در پایان معاملات صف فروش 70 میلیارد تومانی داشت. پس از کدما، کلوند (صنایع کاشی الوند) و بپاس (بیمه پاسارگاد) بیشترین صف فروش را داشتند.

صف های بورس

پیش بینی بورس امروز

روز شنبه شاخص‌ بورس رشد چشمگیری داشت و تعداد نمادهایی که رشد قیمت داشتند بیشتر از نمادهای با افت قیمت بودند. از طرف دیگر سهم معامله‌گران حقیقی از خرید‌ها بیش از سهم آن‌ها از فروش‌ها بود. در سمت تقاضا، 90 درصد خریدها توسط معامله‌گران حقیقی و 10 درصد توسط معامله‌گران حقوقی انجام شد. در سمت عرضه نیز 77 درصد فروش‌ها توسط معامله‌گران حقیقی و 23 درصد توسط حقوقی‌ها انجام شد. در پایان معاملات شنبه ارزش صف‌های خرید بیش از صف‌های فروش بود و بازار با مازاد تقاضای قابل توجهی بسته شد. دیروز علاوه بر رشد تقاضا‌ی حقیقی‌ها، رقم ورود پول حقیقی نیز مثبت شد و هزار و 415 میلیارد تومان نقدینگی حقیقی به بورس وارد شد.

همچنین شاخص بورس برای چهارمین روز پیاپی صعود کرد، اتفاقی که پیش از این برخی از تحلیل‌گران تحقق آن را نشانه تغییر جهت بازار به سمت بالا و ایجاد یک روند صعودی در بورس می‌دانستند. روز گذشته شاخص از نیمه کانال 1.2 میلیونی بالا آمد تا به رقمی بالاتر از سطح یک میلیون و 257 هزار واحد برسد. تحلیل‌گران تکنیکی معتقدند که شکسته شدن این سطح مقاومت به معنی شکل‌گیری الگوی کف دوقلو است الگویی که نشان دهنده قوت سطح حمایت است و یک الگوی برگشت صعودی است. در نتیجه این دسته از تحلیل‌گران معتقدند بورس آماده رشد بیشتر است. در مقابل گروهی دیگر از تحلیل‌گران رشد روزهای اخیر شاخص بورس را متاثر از تغییر دامنه نوسان قیمت سهام می‌دانند و آن را یک شوک تلقی می‌کنند که تنها در کوتاه مدت اثر مثبت دارد.  

بورس

صف های بورس

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید