کانال های حیاتی در بازار ارز و سکه حفظ خواهند شد

هدف جدید معامله گران سکه و دلار در 23 بهمن

کدخبر: ۳۹۲۰۹۹
اقتصادنیوز: بازار این هفته یک نیمه جدی داشت و یک نیمه دوم تق و لق پیش رفت اما در این نیمه، هدف معامله گران چه بود؟
هدف جدید معامله گران سکه و دلار در 23 بهمن

به گزارش اقتصادنیوز، بازار ارز و سکه این هفته غافل گیر کننده ظاهر شدند، هدف گروه های زیادی بر کاهشی بودن بازار بود. دلایل این گروه اتفاقات سیاسی و پیرامونی بود اما با تشریح برخی مواضع و ترسیم خطوط مذاکراتی دید کاهشی در بازار کمرنگ شد و قیمت ها در نیمه اول رو به رشد پیش رفت.

در نیمه دوم به دلیل تعطیلی در ایران و اعتصاب سراسری صرافان در افغانستان بازار کج دار و مریز حرکت کرد. به نظر می رسد در آخرین روز کاری هفته معامله گران سکه و دلار در روزهای نیمه تعطیل بازار سعی دارند، کانال های حساس قیمتی را حفظ کنند.

سکه بازان قصد دارند، نه تنها مرز حیاتی 11 میلیون و 500 هزار تومانی را نگه دارند، بلکه می خواستند در صورت افزایش بهای اونس طلا در بازارهای جهانی، فلز گران بهای داخلی را به بالای محدوده 11 میلیون و 600 هزار تومان ببرند. سکه در صورتی  می تواند در مسیر صعودی جدیدی قرار بگیرد که از محدوده 11 میلیون و 700 هزار تومانی عبور کند.

 

کف و سقف جدید در بازار ارز و سکه

بازیگران دلار نیز قصد داشتند، قیمت این ارز را بالای مرز 25 هزار تومانی نگه دارند. آن ها در روزهای نیمه تعطیل اجازه ندادند، اسکناس آمریکایی به زیر مرز یاد شده برود. فعالان ارزی باور دارند تا روز شنبه اتفاق خاصی در بازار رخ نخواهد داد و بازار در روز پنج شنبه نیمه تعطیل خواهد بود. البته در صورتی که نرخ حواله درهم به بالای مرز 7 هزار تومانی برود، دلار توانایی شکست سطح 25 هزار و 500 تومانی را خواهد داشت. برخی بازیگران نیز معتقدند، بازار هم چنان تحت تاثیر اخبار سیاسی است و اخبار جدید درباره مذاکرات، می تواند سرعت جا به جایی قیمت را بیشتر کند.

تحلیل گران فنی اعتقاد دارند که قیمت دلار در دامنه 24 هزار و 800 تومان تا 25 هزار و 300 تومان قرار دارد اگر قیمت از کف که 24 هزار و 800 تومان است پایین تر بیاید احتمال افت تا 24 هزار و 300 تومان وجود دارد.

در بازار سکه نیز نگاه معامله گران فنی به قیمت 11 میلیون و 500 هزار تومان است اگر معامله گران نتوانند این سطح را حفظ کنند قیمت سکه ممکن است تا 11 میلیون و 300 هزار تومان پایین آید.

حباب قیمت سکه در 23 بهمن

بازار سکه در حالی فعالیت خود را به صورت نصف و نیمه شروع که حباب قیمت سکه امامی به 6 درصد رسیده است. سکه نیز حباب قیمتی خود را در مرز 80 درصد نگه داشته است تا بالاترین میزان حباب در قطعه های مختلف را داشته باشد.ربع سکه در حبابی بودن به سکه گرمی نزدیک است اما نیم سکه با 965 هزار تومان حباب بین ربع و تمام قرار گرفته است. حباب قیمت سکه 18 درصد است.

1

قیمت دلار در معاملات پشت خطی

در معاملات پشت خطی روز چهارشنبه قیمت دلار در بالا سطح 25 هزار تومان نوسان کرد. قیمت در این معاملات از 25 هزار و 120 تومان شروع شد و تا مرز 25 هزار پایین آمد اما از این نقطه فشار خرید ها بالا رفت با حمایت از سطح 25 هزار تومان از سوی معامله گران دلار قیمت تا 25 هزار و 230 تومان بالا رفت.

2

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید